Brak produktów w koszyku.
10 rzeczy, których nie powiedzą Tobie specjaliści od marki osobistej

Oto 10 rzeczy, których nie dowiesz się od specjalistów promocji marki osobistej, a które musisz znać chcąc budować udany biznes. Zebrałem specjalnie dla Ciebie najważniejsze informacje, o których pewnie nie wiesz.
Budowanie marki osobistej, to świetna sprawa, ale potrafi ona również utrudnić prowadzenie udanego biznesu na lata. Czy wiesz, że biznes to maraton a nie sprint? Trzeba, by i Twój biznes był gotowy na wyzwania nie przez najbliższych kilka miesięcy ale również odporny na lata.
10 rzeczy o których nie mówią specjaliści
- Tej marki nie da się sprzedać – nie można ani wycenić, ani sprzedać marki osobistej. Jeśli budujesz swój biznes, na bazie marki osobistej nie uda się go łatwo sprzedać. Gdy zabraknie Ciebie w firmie, to cała promocja przestaje działać i nie ma dalszego sensu. Biznes, znów zaczyna od zera.
- Nie możesz być cichym udziałowcem – reklamując biznes jako markę osobistą, wszyscy klienci oczekują, że to właśnie Ty będziesz prowadzić ich sprawy. W marce osobistej, główną osobą i wartością jest Twoja osoba! I to jest produkt, promocji i dalszego działania.
- Jesteś w firmie 24/7 – nawet będąc w domu, Twoja osoba jest nadal “marką firmy”. Zatem, musisz zawsze mieć wszystko pod kontrolą. Dla niektórych, może to być dużym wyzwaniem by oddzielić pracę od życia prywatnego.
- Idziesz na urlop? Twoja firma idzie razem z Tobą – gdy dyrektor generalny marki Porsche idzie na urlop, produkcja i promocja nadal działają. Tam, wartością jest nazwa, jakość, produkt. Gdy Ty idziesz na urlop w marce osobistej, twój biznes również czeka, aż wrócisz do firmy.
- Koniec wolności wypowiedzi – teraz Twoja komunikacja, to komunikacja Twojej firmy. Musisz uważać, co piszesz, udostępniasz on-line a nawet, kto znajduje się w Twoim kręgu najbliższych przyjaciół. Stajesz się więźniem, swojego biznesu a każda wypowiedź, może być skierowana przeciwko Tobie. Tu nie zasłonisz, się błędem pracownika lub źle działającym działem public relations.
- Musisz dawać więcej niż bierzesz – tak, jest to właśnie sposób na budowanie silnej marki osobistej. To co dajesz od Siebie, musi być dużo więcej warte, niż to czego oczekujesz. Jeśli oczekujesz, 1000 złotych miesięcznie, warto dać wiedzę o wartości 10,000 złotych. Oczywiście, sumy pieniędzy nie są tu istotne. Ale będąc marką osobistą, najważniejsza jest wartość jaką dajesz innym.
- Koniec z byciem incognito – teraz gdy Twoja marka osobista, jest popularna, coraz trudniej będzie spędzać czas w przestrzeni publicznej. Nagle z osoby incognito, stajesz się influencerem lub gwiazdą, do której pędzą tłumy osób. Coraz trudniej, zostać niezauważonym, czy tego właśnie Pragniesz? Dla niektórych, sława jest tym, co chcą osiągnąć dla wielu, którzy są sławni, przeszkadza ona w życiu codziennym.
- Musisz robić wszystko lepiej – chcąc tworzyć markę osobistą, w swojej branży musisz być ekspertem, który robi wszystko lepiej od innych. Zobacz, ile przed Tobą wyzwań, by robić wszystko lepiej niż inni. Oczywiście, warto być najlepszym, ale w przypadku marki osobistej, jest to obowiązek, z którego będą nas rozliczać.
- Musisz umieć się komunikować – Twoja wiedza i doświadczenie to nie wszystko. Musisz, swoją markę oprzeć o odpowiednią komunikację w formie pisemnej, video czy audio. Tu nie ma szansy, na nieśmiałość i stronienie od komunikacji z innymi. Oczywiście, umiejętności można się nauczyć, więc zacznij już dziś!
- Wraz z Twoją śmiercią umiera marka – z Twoją śmiercią, biznes przestaje istnieć. Bo jak zastąpić Ciebie i twoją osobę w firmie? Będzie to wymagało naprawdę wielu zabiegów, by biznes kręcił się dalej. Szczególnie, jeśli produkty były bardzo powiązane z Twoją osobą np. szkolenia. Ale, nie ma tego złego, zawsze spadkobiercy, mogą zatrzymać nazwisko i budować dalej biznes w oparciu o historię.
Czy marka osobista to dobry pomysł?
Niewątpliwie, ciężkie pytanie, na które Musisz znać odpowiedź. Warto już na początku, Twojej przygody z budowaniem firmy, zrobić listę “za i przeciw” prowadzenia firmy w formie marki osobistej.
Tu nie ma dobrych wyborów. Dla wielu, marka osobista to najlepszy sposób na promocję “swoich produktów” dla innych, marka osobista, może przeszkadzać w tworzeniu wielkiej firmy o statusie międzynarodowym.
Oczywiście, chcąc budować fajny i ciekawy biznes w oparciu o blogowanie, marka osobista to ciekawy sposób na zbudowanie czegoś fantastycznego. W pewnym momencie, czytelnicy będą przychodzili dla Ciebie, a nie tylko dla treści, które piszesz. Czasem, nawet tylko dla Ciebie!
Analiza korzyści Marka Firmowa vs Marka Osobista
Jeśli, jeszcze nie wiesz, czy marka osobista, jest dla Ciebie, warto przeanalizować korzyści płynące za i przeciw takiemu rozwiązaniu. Marka osobista, to świetne narzędzie sprzedażowe, gdy i Ty chcesz zainwestować swój czas na jej zbudowanie.
Pamiętaj, że budując silną Markę Osobistą, staniesz się osobą publiczną, rozpoznawalną na ulicy. To dla niektórych, może być przeszkodą i gryzie, się z prowadzonym życiem osobistym oraz przyzwyczajeniem do anonimowości.
Nie warto tracić swojego cennego czasu, na budowę marki, która będzie nam przeszkadzała w dalszym życiu osobistym i rodzinnym. Gdy podejmiesz decyzję o marce osobistej, potem może być już za późno, by nagle zmienić kierunek działania.
Gdy marka osobista jest silniejsza od marki właściwej
Marka osobista potrafi być dużo silniejsza od marki własnej. Przykładem, może być program telewizyjny Top Gear. Gdy był przejmowany przez trzech panów; “Jeremy Clarkson, James May oraz Richard Hammond”, był to mały prawie, że lokalny program motoryzacyjny. Znany, gdzieniegdzie w UK, wydawany przez BBC w nudny i przewidywalny sposób.
Gdy Panowie, zaczęli swoją przemianę oraz zmianę fabuły programu, nagle TopGear stał się wielkim sukcesem i najlepiej sprzedającym się programem BBC. Potem doszedł blog, gazeta, gadżety… gdy nastąpił kryzys w redakcji, i trójka prezenterów przeszła do Amazon’a by stworzyć nowy program, TopGear popadł w niełaskę. Od tamtego czasu wielokrotnie, zmieniali prezenterów i starali się utrzymać formę dawnego programu. Było to niemożliwe!
To przykład, gdy Marka Osobista, może zaszkodzić marce właściwej lub bardzo jej pomóc. Z jednej strony, to marka osobista prezenterów napędziła program, z drugiej widzowie, chcieli prowadzący a nazwa i wydawca, nie miało tu żadnego znaczenia.
Marka osobista na Social Mediach?
A więc decyzja zapadła i Będziesz, budować własną markę osobistą! Teraz, należy zadbać o odpowiednie przygotowanie, swoich social mediów. Jeśli Ty, stajesz się marką Twojej firmy, to koniec z pisaniem o innych rzeczach, niż produkty i firma.
Czas zmienić swoje Social Media, z kont dla przyjaciół na konta do sprzedaży i promocji własnej osoby, produktów czy usług. Zobacz, jak wygląda Teraz Twoja tablica. Ile udostępnionych jest postów, które nie do końca są spójne z tym co robisz i jak mogą negatywnie wpłynąć na ocenę Twojej osoby czy firmy.
To dobry pomysł, by poświęcić kilka dni (lub kilkanaście), na czyszczenie swoich kanałów facebook czy instagram ze zbędnych rzeczy. Proponujemy, by robić to z głową. Dodaj dwa wartościowe nowe wpisy oraz usuń jeden stary, np. już nie aktualny.
Budowę marki osobistej zacznij od siebie
Musisz, stworzyć swoją osobę na nowo. Pokazać w naturalny sposób, jakim człowiekiem Jesteś i jakie masz wartości. Oczywiście, warto zadbać o spójny wizerunek, sposób ubierania oraz o wszystkie, aspekty, które mogą negatywnie wpłynąć na Twój wizerunek.
Wielu influencerów upadło z dnia na dzień, gdy swoim bezmyślnym działaniem, utworzyli post, wypowiedź lub film, który negatywnie odebrali ich fani. Marka osobista jest tylko silna, gdy fani widzą w niej wartość. Oczywiście, siła to wartość Twojej osoby, która musi być pokazywana w każdej sytuacji i o każdej porze dnia i nocy.