fbpx

19 zadań dla blogera, które przynoszą wielkie efekty!

Oto zadania, które pozwalają na jeszcze lepsze przygotowanie się do rozwijania własnego bloga. Spędź nad nimi do 30 minut dziennie, a rozwój bloga będzie 2 razy wydajniejszy! Podpowiadamy, jak pracować wydajnie, mądrze a nie ciężko w blogosferze.

Jak planować zadania?

Część zadań tu opisanych powinniśmy robić każdego dnia, część można robić raz w tygodniu. Ważne, by zbudować taki plan, który sprawi, że Twoja praca będzie szybsza i wydajniejsza.

Przedstawione tu czynności, wykonujemy sami na naszych blogach. Pomagają one działać wydajniej ale przede wszystkim nie gubić się w zadaniach do wykonania. Wraz, ze wzrostem bloga, rośnie liczba zadań do załatwienia. W pewnym, momencie mogą pojawić się tyły, z których musisz w szybki sposób wyjść.

1. Spisz zadania na kolejny dzień

Dużo łatwiej się pracuje, wiedząc co mamy do zrobienia. Najlepiej, taką listę przygotować dzień wcześniej. Gdy zdobędziemy wprawę, jej przygotowanie zajmie nam maksymalnie 3 minuty!

Po każdej wykonanej czynności z listy, skreślaj tę która została właśnie wykonana. Będziesz pracować dużo wydajniej, a zadania będą dużo szybciej dobiegać do końca. Nie wiem, na czym polega ewenement listy, ale pozwala ona nie tylko się zmotywować, ale zamknąć wszystkie czynności zaplanowane znacznie szybciej.

Dodatkowo, nie zapomnisz o ważnych sprawach. U mnie, na liście są spisane zaplanowane artykuły do napisania, informacja o potrzebnych grafikach do przygotowania jak i wszystkie działania z Social Mediami, czy ważne kontakty do zrobienia.

2. Komentuj w grupach i stronach w Social Mediach

Każdego dnia poświęć kilka minut, na aktywności w grupach i na stronach w kanałach społecznościowych. Po pierwsze, dajesz się odnaleźć w gąszczu nieznajomych. Po drugie, budujesz swoją markę osobistą i pozycję eksperta. A przede wszystkim media społecznościowe, kochają aktywnych użytkowników.

Gdy, nic nie komentujesz i tylko scrollujesz, Facebook i inne media społecznościowe, również nie pomagają w zasięgu Twoich postów. Po co mają, Tobie pomagać skoro samemu nie jesteś aktywnym użytkownikiem?

3. Przygotuj jutrzejszy wpis lub zdjęcie na kolejną publikację w Socialach

Jeśli jesteś na Instagramie, przygotuj zdjęcie na kolejny dzień, które chcesz dodać. A gdy masz profil na facebook’u czy linkedin przygotuj kolejny wpis. Możesz, go zaplanować tak, by pojawił się kolejnego dnia o danej porze (działa idealnie na FB).

Mając, przygotowane posty i zdjęcia, praca z ogarnianiem działań na Social Mediach, będzie zajmowała 3-4 minuty dziennie, zamiast kilkudziesięciu minut. Dodatkowo, nie będziesz marnować czasu na projektowanie grafiki.

Często, coś nas rozprasza, wyskakuje pilny wyjazd czy szkolenie. Tracimy i czas i może, się okazać, że nie uda się nam przygotować na dziś materiałów na Social Media… straszne! Ale gdy nasze materiały przygotujemy w dniu poprzednim, nie będziemy mieli problemu z ich przygotowaniem.

4. Znajdź nowy profil do obserwowania

Poszukaj jeden profil osoby lub firmy, których posty, zdjęcia lub filmy pomagają Tobie w zdobyciu motywacji lub nauki czegoś nowego. Rozwijaj się i ucz się od najlepszych, ciekawych specjalistów z Twojej branży.

Na tę czynność poświęć kilka minut dziennie, ale rób to z głową, by czas nie uciekł zbyt gwałtownie. Jeśli w ciągu 5 minut, nie znajdziesz specjalisty, wartego obserwowania, przesuń zadanie na kolejny dzień. Warto, znaleźć jedną osobę tygodniowo. Więcej, nie potrzeba! Sam proces nauki, jest również czasochłonny.

Gdy znajdziesz profil osoby lub firmy, która Ciebie motywuje do działania lub interesuje, przywitaj się z autorem. Pochwal, jego posty zobacz może będzie szansa na wspólny biznes albo inne wspólne działania owocne dla obu stron.

5. Sprawdź statystyki Twojego bloga

Google Analytics dostarcza nam wielu ciekawych informacji. Warto, każdego dnia przeanalizować co się dzieje na naszym blogu. Zobacz, ile osób odwiedziło Twój blog i jak rośnie liczba odwiedzin. Zobacz, które artykuły są szczególnie popularne.

Gdy mamy liczbę popularnych artykułów, możemy na bazie tych danych opracować artykuły podobne, oraz rozwiązujące zbliżone problemy. Jeśli np. artykuł o projektowaniu loga był ciekawy, na pewno będą również ciekawe artykuły o innych projektach graficznych.

Analiza statystyk, pozwala na dokładne poznanie trendów panujących na naszej stronie oraz w internecie. Mamy, możliwość dogłębnego poznania naszych odbiorców, godzin gdy są najbardziej aktywni oraz czas jaki spędzają u nas na blogu. Dane bezcenne!

6. Odpisz na kilka komentarzy, na blogu

Staraj się odpisać, na kilka komentarzy na Twoim blogu. Nie tylko w ten sposób, dajesz do zrozumienia, że komentarze są dla Ciebie ważne. Jednocześnie budujesz, głębszą więź z czytelnikami. Pokazujesz, że ich zdanie się liczy!

Gdy masz mało komentarzy, odpisuj na wszystkie. Gdy ich liczba stanie się olbrzymia, staraj się odpisywać na 3-4 dziennie.

Dodatkowo, komentarze są świetnym pomysłem na kolejne artykuły. Możesz wybrać najciekawsze pytania z komentarzy, by zrobić artykuł typu Q&A (pytanie i odpowiedź). Przy dużej liczbie pytań, masz pomysł na kilka artykułów Q&A w miesiącu! Dodatkowo tworzysz treści, rozwiązujące problemy Twoich czytelników.

7. Zaproś 3 influencer’ów z Twojej branży, do napisania postu gościnnego

Raz w tygodniu zaproś 3 speców z Twojej branży (zgodnej z tematyką bloga, lub tematyki uzupełniającej) o napisanie postu gościnnego. Tego typu promocja może być dobra nie tylko dla Ciebie, ale również dla osoby goszczącej na Twoim blogu.

Współpraca z innymi blogerami, nie jest trudna. Szczególnie, gdy i Ty jesteś blogerem. Może się okazać, że macie wspólne cele. Gościnne artykuły specjalistów, jednocześnie stają się podniesieniem rangi, Twojego bloga. Nie bój się pisać do największych, najwyżej nie odpowiedzą lub się nie zgodzą. Tak, na prawdę nic nie tracisz, bo wcześniej, też nie było u Ciebie publikacji od tej osoby.

8. Zaproś do współpracy 2 firmy

Pisz codziennie do potencjalnych reklamodawców czy partnerów biznesowych. Każdego dnia poszukaj firmy, która może być zainteresowana współpracą i napisz do niej. Dobrą praktyką, jest przedstawienie kompletnych działań, które możesz dla firmy zrobić.

Pytanie typu “może coś zrobimy razem”, zmusza do myślenia a, po drugiej stronie monitora, też pracują zapracowani!

Konkretne działania, konkretna oferta cenowa a nawet możliwość wyboru działań, które proponujemy. Świetnie w mailu sprawdza się, gdy przygotujemy zestaw 5-7 możliwych części oferty. Każdą, część rozdzielamy na kwoty. Umożliwiamy wybranie całego pakietu lub poszczególnych działań.

9. Znajdź 3 pomysły na nowe posty

Każdego dnia znajdź 3 tematy (pomysły) na nowe wpisy na bloga. Dodaj je do planu, oczekujących tematów do napisania. Taka lista pomysłów, daje nam nie tylko drogowskaz, co teraz musisz napisać. Pomaga ona również, gdy zabraknie nam nowych pomysłów.

Zobaczysz, że po roku będziesz mieć blisko 1000 nowych pomysłów. Sprawdź, czy jakieś się powtarzają i na te połóż szczególny nacisk by je napisać. Zobacz, również ile pomysłów zmieniło się w posty na blogu. Pomoże, to w planowaniu rozwoju bloga na nadchodzące miesiące i lata.

10. Wyznacz cele blogowe na nadchodzący miesiąc

Tę czynność warto wykonać nie później niż w połowie, miesiąca poprzedzającego. Dzięki temu, będziemy mieli minimum dwa tygodnie, na przeanalizowanie co będzie potrzebne do realizacji celów.

Każda lista “miesięczna”, przybliża nas do głównego celu, dla którego zbudowaliśmy bloga. Jeśli, Twoim celem jest pasywny zysk z bloga, to na liście miesięcznej, zamieścisz takie kroki, które przybliżą Ciebie do tego celu.

W punkcie pierwszym, planowaliśmy co zrobimy następnego dnia. To małe kroki, do realizacji celów z miesięcznej listy.

11. Napisz osobisty post na Twoim fanpage’u

Raz w tygodniu napisz, osobisty post o tym jak wygląda Twoje blogowanie. Może to być opisanie największego sukcesu. Czytelnicy kochają wszelkiego rodzaju case study (studium przypadków).

Nie bój się też opisywać wpadek czy błędów. Tego typu historie, pomagają uczyć się innym na Twoich błędach. Ważne, aby pokazać, że Twój blog jest Twoją pracą. Nie tylko z punktu widzenia zarobkowego, ale przykładani się do tego o czym piszesz.

Dobrym pomysłem, będzie opis początków Twojej przygody z blogowaniem. Warto, pokazać że blog, który prowadzisz kiedyś też był pusty i trzeba było zacząć.

12. Znajdź pomysł na darmowy produkt

Tę czynność, wystarczy zrobić raz w miesiącu. Bo przecież wszyscy kochamy, rzeczy rozdawane za darmo! Postaraj, się znaleźć pomysł na darmowy produkt, który możesz zaoferować czytelnikom. Może to być darmowy webinar, ebook czy podcast.

Zaplanuj produkt taki, który możesz stworzyć szybko. Jeśli się uda, to buduj jeden darmowy produkt co 1-2 miesiące. Twórz, listę produktów dzięki, którym zbudujesz np. swoją bazę mailingową lub poprawisz wyniki sprzedaży.

13. Popraw stary artykuł

Raz w tygodniu popraw jeden ze swoich starych artykułów. Warto, go rozbudować a może poprawić dane, które już nie są aktualne. Dbanie o jakość artykułów archiwalnych sprawia, że nasz blog wciąż jest świeży i warty odwiedzenia.

Artykuły, które napisaliśmy nawet kilka lat wstecz, są nadal czytane i zindeksowane w przeglądarkach. Warto dbać o ich aktualność, tak by nie były przyczyną utraty ruchu na blogu.

Jeśli do artykułu dodajesz linki do treści wewnętrznych oraz stron zewnętrznych, warto analizować ich poprawność. Gdy link przestaje działać, zamień go na inny do tego samego (lub podobnego) źródła lub zupełnie usuń.

14. Analizuj budżet

Minimum raz w miesiącu zrób podsumowanie, ile kosztuje utrzymanie bloga i czy udało się coś zarobić. Pozwoli, to nie tylko znać aktualne wydatki, ale również planować przyszłe działania.

Jeśli sprzedajesz np. wirtualny produkt, zobacz ile kosztowało przygotowanie tego produktu. Jeśli aktualnie produkt się świetnie sprzedaje, zobacz ile zarobił pieniędzy. W ten sposób, możesz zaplanować przyszłe działania promocyjne, które dodatkowo wpłyną na zwiększenie sprzedaży.

Warto również analizować straty. Jeśli, blog generuje tylko koszty zobacz, jak długo możesz dokładać do jego utrzymania. Zobacz, z jakich płatnych funkcji możesz zrezygnować. Jednocześnie, rosnące koszty lub strata również muszą Ciebie zmotywować, do pozyskania nowych klientów. Blog to biznes…

15. Odpowiedz na zaległe maile

Jeśli, lista zaległych maili jest długa, minimum raz dziennie poświęć kilka minut na odpowiedź. Nie ma nic gorszego, niż pełna skrzynka pocztowa niezałatwionych spraw. Również, gdy nie odpisujesz do potencjalnych klientów, tracisz ich zainteresowanie ofertą.

Każdemu się zdarzyło, odłożyć maila na później. Nie możemy dopuścić, by ta lista powiększała się w nieskończoność. Im, jest dłuższa tym większa szansa, że zapomnimy o zrobieniu ważnej czynności.

Ktoś czeka na ważną odpowiedź, a nam niestety wypadnie to z głowy, bo odłożyliśmy to na później!

16. Nagradzaj się za sukcesy

Znajdź formę mini nagród za sukcesy. Gdy, otrzymujesz nagrodę nawet najmniejszą, Twój mózg jeszcze bardziej, chce odnosić sukcesy. Możesz nagradzać się za małe lub duże sukcesy. Warto też nagradzać się za wykonanie czynności, których nie lubimy.

Nie lubisz odpisywać na zaległe maile? Daj Sobie nagrodę, za odpisanie na takiego maila. Oczywiście, proponujemy raczej słodką marchewkę czy jabłko, aniżeli słodycze. Nie ma co niwelować złe nawyki, tworząc kolejne złe nawyki w nagrodę.

Świetnie, jeśli możesz nagrodzić się raz dziennie (lub częściej). To mogą być naprawdę symboliczne nagrody za mikro sukcesy. Te nagrody, również będą nas motywowały do działania!

17. Zdobądź referencje

Nie od dzisiaj wiadomo, że referencje budują zaufanie oraz sprzedają. Zaplanuj, ile referencji w miesiącu chcesz dostać. Jeśli będą to 4 referencje to możesz prosić o jedną w tygodniu. Nie liczy się tylko ilość, ale przede wszystkim jakość!

Nie bój się prosić o referencje, będą one później mogły zostać umieszczone na stronie internetowej. Możesz, też przygotować gotowe referencje dla siebie, i poprosić o podpisanie. To ułatwi ich uzyskanie, bo przecież, nikt nie ma czasu na ich tworzenie. Dobrze, gdy na referencjach jest logotyp klienta, imię, nazwisko oraz stanowisko osoby wystawiającej.

W referencjach i poleceniach, zaznacz czego dotyczył projekt (jeśli możesz) oraz wyszczególnij, jaki efekt końcowy został osiągnięty. To buduje zaufanie, do wykonywanych przez Ciebie usług.

18. Popraw coś na blogu

Minimum raz w tygodniu popraw, coś na blogu. Czasem możesz coś upiększyć lub poprawić jakość przeglądania bloga. A może, chcesz odświeżyć grafiki na blogu czy zmienić szablon na lepszy.

Na początku Twój blog nie będzie idealny. Zresztą, nie można być perfekcjonistą (przesadnym), bo nigdy nic nie będzie idealne. Zawsze, możemy zrobić coś lepiej lub ciekawiej. Staraj, się robić poprawki tak często, gdy tylko pozwala Tobie na to czas.

Nie bój się eksperymentować. Możesz, robić testy A/B czyli zmieniać poszczególne elementy na krótki okres czasu i badać czy działają. Dobrym pomysłem, jest sprawdzanie dwóch wersji tego samego elementu. Jeśli efektem, jest konwersja (np. sprzedaż, lub wykonanie innej zaplanowanej czynności) to wybierz wersję lepiej działającą.

Po pewnym możesz, znów przeprowadzać test A/B i zrobić jeszcze lepszy element. Pamiętaj, zawsze może być lepiej! Blog to taka niekończąca się historia… nigdy, nie brakuje elementów do poprawienia i usprawnienia.

19. Wymyśl jak rozwijać swój blog na lepsze

Minimum raz w miesiącu poświęć kilkanaście minut na zaplanowanie zmian na lepsze. Może to być zmiana celów albo zupełna reorganizacja blogu. Sprawdź, czy twoje pierwotne założenia są nadal aktualne?

Może okazało, się że nasza grupa docelowa jest zupełnie inna od założonej. Jeśli tak właśnie jest, warto od nowa zaplanować, czym jest i czym ma być Twój blog w przyszłości.

Takie analizy i zmiany często sprawiają, że blog z małego nieistotnego miejsca w sieci nagle staje się pionierem oraz pierwszym blogiem branży. Bazuj na swoich sukcesach i błędach. Usuwaj, wszystkie niepowodzenia i zamieniaj je na nowe działania, zbliżające się do celu ostatecznego.

Rozwijaj, rozwijaj… poprawiaj i wciąż rozwijaj!

.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *