fbpx

8 nawyków każdego blogera

Zobacz, czy te nawyki pomogą i Tobie w prowadzeniu lepszego bloga. Bo nie samą pracą, człowiek żyje. Dziś z pogranicza blogosfery i wydajności. Co nam pomaga w prowadzeniu blogów i odrobina o złych nawykach.

Dobre i złe nawyki blogerów

Każdy z nas ma dobre i złe nawyki. Ważne, jest by nie przeszkadzały one nam w codziennym funkcjonowaniu. Z doświadczenia, wiemy, że złe nawyki trudno jest zmienić ale możemy ograniczyć ich występowanie „do minimum”.

Zobacz jakie nawyki warto pielęgnować by zwiększyć swoją wydajność nawet dwukrotnie. Oto zestaw mini porad, który przeniesie Ciebie na wyższy poziom blogowania (ale również życia).

„Zamieniaj złe nawyki na dobre. Jesz niezdrowe przekąski? Zamień, je na marchewkę. Znajdź nagrody i nagradzaj się za walkę z nawykami.”

Odpoczywaj

Nie zapominajmy o odpoczynku i dobrym śnie. Pracoholizm, nie jest modny. Był z 30 lat temu. Dziś warto zadbać o swoje dobre samopoczucie i cieszyć się życiem. Pracuj mądrze a nie ciężko. Tu właśnie, idealnie wpisuje się blogosfera. Robimy, co kochamy ale nie zapominamy o odpoczynku.

Warto zaplanować swój odpoczynek, może to być sport, hobby a nawet wyjście ze znajomymi. Gdy zapominasz o odpoczywaniu, przestajesz pracować wydajnie. A brak wydajności, negatywnie wpływa na Twój biznes.

Podczas procesu twórczego, nasz umysł nastawia się na wysokie obroty. Zużywamy wtedy duże pokłady energii. Są jednak granice wytrzymałości. Pomóż sobie, i znajdź rówowagę między pracą a odpoczynkiem.

„Bez odpoczynku, nie mamy siły na duże wyzwania, które stawia przed nami biznes i życie. Ale spokojnie, my jeszcze kilka miesięcy temu żyliśmy tylko pracą, dziś pracujemy nad swoimi złymi nawykami. Komputery, zostają w biurze i po godzinie 22, nie ma mowy o pracy. Czemu po 22 – bo zaczynamy pracować po 13.”

Niech sen będzie snem

Zadbaj o swój sen. Nie pracuj wieczorami, ba nawet odłóż komputer i telefon komórkowy na godzinę przed zaśnięciem. Gdy myślisz o pracy i sen nie przychodzi, warto posłuchać relaksacyjnej muzyki a nawet poczytać książkę. Nie ważne jak się relaksujesz przed zaśnięciem, ważne by nie robić tego w łóżku.

Czytanie „przed zaśnięciem” daje naszemu mózgowi informację, że łóżko służy do czytania nie spania. Tak samo, jest gdy oglądamy w łóżku telewizję albo słuchamy muzyki. Niech łóżko kojarzy się nam ze snem.

Dom to nie biuro

Większość blogerów, pracuje z domu. Tak jest nam wygodniej, prócz tego taniej. Ma to swoje dobre i złe strony. Po pierwsze, dom staje się pracą a praca domem. Coraz ciężej, oddzielić te dwie strefy życiowe. Zadbaj już dziś o swój odpoczynek.

Ustal swoje godziny oraz dni w których pracujesz. Np. pomiędzy 8 rano a 16  dom jest Twoim biurem. Ale po godzinie 16, nie odbieraj telefonów, przestań pracować nad blogiem. Wiemy, jest to bardzo ciężkie, trzeba się odzwyczaić od tego złego nawyku.

„Gdy tworzymy coś nowego, mamy mnóstwo energii. Do niedawna, siedzieliśmy w dzień i w nocy nad projektem. Nie było przerwy na swoje sprawy. Dom przestał istnieć, było biuro. To bardzo negatywnie wpływa, na samopoczucie. Dodatkowo w domu nie możemy się odprężyć, bo jesteśmy nadal w biurze. Dziś oddzielamy te sfery i pracujemy w biurze. Do domu wracamy po dniu pracy. Nocna praca została zawieszona i zamieniona na sen i odpoczynek.”

Planuj

Jeden z ważniejszych nawyków, które wpływają na naszą wydajność. Naprawdę, weź ten nawyk do serca i zaufaj. Dobrze zaplanowany dzień, tydzień czy miesiąc to zrealizowany plan działania.

Do tego nawyku, trzeba się zmusić. Nie wszyscy z nas planują, ale jeśli już dziś stworzysz nawyk planowania, wszystko zacznie się układać. Praca nad blogiem przyśpieszy a działania staną się łatwiejsze do wykonania. Nie marnuj czasu, planuj zadania i wykonuj je zgodnie z planem.

Wszystkie, zadania powinny być opisane w konkretnym terminie. Czyli zadanie nie powinno brzmieć …napiszę wpis o nawykach… tylko napiszę wpis o nawykach w dniu 24 kwietnia 2020 roku.

„Dopiero niedawno udało się nam znaleźć, złoty środek w planowaniu i delegowaniu zadań własnych. To naprawdę, wymaga cierpliwości a samo zbudowanie nawyku zajęło nam sporo czasu. Nie poddawaj się. Stwórz listę zadań, podziel je na priorytety i Działaj!”

Medytuj

Znajdź swój sposób na medytację. Oderwij swój umysł i ciało od codzienności. To jak będziesz medytować, zależy tylko od Ciebie. Dobra medytacja, pomoże zachować równowagę i spokój.

Możesz medytować o dowolnej godzinie. Jednak, zaplanuj dla siebie czas na medytację. Może to być nawet 15 minut dziennie. Ale niech będzie to obowiązkowe 15 minut dla Siebie.

Gdy rozpoczynasz medytację, zadbaj o spokojny oddech i odpoczynek. Niech miejsce, w którym medytujesz będzie miłym otoczeniem, tak by cały proces dodawał energii oraz był dla Ciebie miły.

Słuchaj ulubionej muzyki

W naszym biurze, niemal każdy ma ze sobą słuchawki oraz ulubioną muzykę. Czasem, nawet puszczamy na głos dobre kawałki i robimy sobie odrobinę przerwy połączanej z szaleństwem. Zobacz, czy muzyka i Tobie pomoże w wydajniejszej pracy.

Muzyka niesamowicie pozytywnie wpływa na nasze myśli. Znajdź, muzykę, która dodaje Tobie energii i przy której odnajdujesz szczęście. To właśnie tej muzyki, powinniśmy słuchać każdego dnia. Omijamy, muzykę, która wywołuje w nas niepokój czy smutek.

„Dzień bez muzyki, dniem straconym. Gdy powstawał ten artykuł w słuchawkach również leciała muzyka. Pomaga w utrzymaniu odpowiedniego tępa pracy. No i oczywiście, dużo łatwiej jest się nam skupić, nie słysząc hałasu biurowego.”

Odstaw rozpraszacze

Na pewno są w Twoim życiu, jakieś rozpraszacze. Są one odpowiedzialne, za ograniczenie naszej wydajności a nawet wpływają, na samopoczucie i szczęście. Nie wierzysz? Jeśli kochasz przeglądać godzinami facebook’a, grać w gry na telefonie lub oglądać telewizję, czas to zmienić.

Zapraszam na wyzwanie w 21 dni do detoksu informacyjnego. Weź, teraz kawałek papieru i wypisz, co robisz każdego dnia. Przeanalizuj, jak wygląda Twój plan dnia, czy np. rano gdy tylko wstaniesz, zaglądasz na Social Media albo czytasz przy śniadaniu portale z informacjami.

Postaraj się zmierzyć, czas każdego z zadań. Zapisz te czasy przy czynnościach. Potem zaznacz na czerwono, wszystkie przerywniki, które nie wpływają na Twój biznes. Postaraj się je zniwelować. Przez 21 dni zmniejszaj, liczbę tych złych nawyków do minimum. Daj znać w komentarzu co się zmieniło w Twoim życiu?

Naucz się dyscypliny

To jeden z najważniejszych nawyków, czyli naucz się dyscypliny do działania, zgodnie z dobrymi nawykami. Na początku, będzie bardzo ciężko przestawić swój umysł na nową drogę. Ale z biegiem czasu, gdy ograniczysz złe nawyki a zaczniesz, kreować te dobre wszystko wejdzie na nowy tor.

Ale teraz zapamiętaj „dyscyplina”! Pierwsze kilka dni wielkiej zmiany, będzie koszmarne, ale wszystko robimy dla swojego rozwoju. Nie zapominaj o nagradzaniu swojej ciężkiej pracy, oraz wdrażaniu nowych „dobrych nawyków w życiu”. Życzymy, wytrwałości i zdobywania gór. Powodzenia!

.

Zostaw komentarz