Brak produktów w koszyku.
Blog narzędziem do generowania leadów

Sprzedaż, jest jednym z najważniejszych elementów każdej firmy. Oto czemu, blog tak dobrze zwiększa sprzedaż w naszej firmie i jak może pomóc Twojemu biznesowi w zwiększeniu zysków.
Blog łączy media w spójną całość
Blog lub strona firmowa, pozwala nam na scalenie wszystkich mediów, w jednym miejscu. Możemy, na blogu pokazać nasze kanały Social Mediowe, czy pochwalić się filmami nagranymi na YouTube oraz innych platformach Video. Gdy mamy podcast, nie stoi nic na przeszkodzie, by blog go prezentował a nawet pozwalał odsłuchiwać.
Oprócz tych wszystkich kanałów, zaprezentowanych na stronie mamy jeszcze jedną super wartość. Tą wartością oczywiście jest sam Content Markeing, oraz wszystkie treści zawarte na stornie. Nie tylko pozwalają one na zwiększenie ruchu na naszym www ale również budują zaufanie do marki.
Jak Content Marketing na blogu może pomóc
W dzisiejszym planowaniu strategii marketingowej, nie można pominąć Content Marketignu (marketingu treści). To aktualnie jedna z najlepszych form generowania leadów oraz kreowania sprzedaży.
Jednocześnie, zasięgi na mediach społecznościowych maleją a koszty reklamy rosną. generuje to zwiększone wydatki na reklamę internetową, nie dając gwarancji na uzyskanie dobrych wyników sprzedażowych.
Aktualnie najtańszym i najlepszym sposobem generowania sprzedaży okazują się blogi tematyczne, prowadzone przez firmę. To również dobry, pomysł na budowanie własnego kanału sprzedaży, który będzie działał nie tylko dziś ale również w kolejnych latach.
Dodatkowym atutem, takich działań będzie właśnie ponadczasowość oraz uniwersalność przekazu w formie artykułów eksperckich. Oczywiście, dobrze prowadzony blog firmowy to przede wszystkim sposób na budowanie zaufania do marki oraz nawiązanie dyskusji z klientem.
Kilka danych statystycznych
Warto poznać kilka danych statystycznych, tak istotnych podczas decyzji o założeniu i prowadzeniu naszego bloga (np. bloga firmowego). Oto wyniki badań, wskazujące czemu tak istotnym elementem każdej strategii marketingowej powinien być blog.
- Content marketing kosztuje 62% mniej niż tradycyjny marketing i generuje około 3 razy więcej potencjalnych klientów (Źródło: DemandMetric)
- Współczynniki konwersji są prawie 6-krotnie wyższe w przypadku osób wdrażających content marketing niż osób, które tego nie zrobiły, 2,9% w porównaniu z 0,5%. (Źródło: Aberdeen)
- Firmy, które publikowały ponad 16 postów na blogu miesięcznie, uzyskały prawie 3,5-krotnie większy ruch niż firmy, które publikowały posty 0-4 miesięcznie (Źródło: Hubspot)
- 47% kupujących oglądało 3-5 publikacji przed nawiązaniem kontaktu z przedstawicielem handlowym. Tradycyjne metody reklamowe nie działają już tak dobrze, jak kiedyś. (Źródło: Demand Gen Report)
Czym są leady?
Najprościej ujmując, lead to dane kontaktowe do potencjalnego klienta. Więc jako Twój lead może to być adres email, numer telefonu lub inne dane, które gromadzisz.
Dalej taki lead możemy przekazać, do naszego działu sprzedaży, który na bazie zainteresowań potencjalnego klienta, może zaoferować dopasowaną ofertę. To my tak na prawdę decydujemy, jakiego typu leady pozyskujemy. Tworząc blog (naszą własną platformę), otrzymujemy szansę na budowanie indywidualnej oferty, zwiększającej szansę na zakup produktu czy usług.
Leady możemy generować nie tylko w odniesieniu do naszych produktów czy usług. Tu nie ma ograniczeń w możliwych sposobach interakcji oraz budowania naszej sprzedaży. Oczywiście leady mogą być pozyskiwane w różnych celach zgodnych z naszymi założeniami.
O lejkach sprzedażowych
O lejkach sprzedażowych (generujących konwersje), napisaliśmy w innym artykule. Może on być przydatny podczas planowania strategii generowania leadów.
Lejki sprzedażowe to bardzo skuteczne narzędzie do generowania nie tylko samych leadów, ale również tworzenia skutecznej sprzedaży. To również, sposób na zwiększenie szans w procesie podejmowania decyzji przez klienta.
Mądre wydawanie własnych pieniędzy oraz optymalizacja procesów sprzedażowych, to sposób na odniesienie sukcesu oraz zminimalizowanie porażki.
Dodatkowym atutem, takich rozwiązań, jest oczywiście niski koszt wdrożenia oraz możliwość optymalizacji. Dużo taniej, jest generować sprzedaż, przez zestaw odpowiednich lejków aniżeli zainwestować w duże działy sprzedaży oraz sztab ludzi, którym trzeba wypłacać wynagrodzenie.
Blog, który wspiera dział sprzedaży
Blog jest nie tylko narzędziem do zwiększania ruchu na stronie oraz prezentacji treści. To również idealne narzędzie do generowania leadów, które przekładają się na sprzedaż. Strony internetowe posiadają niesamowitą umiejętność, przekazywania wiedzy oraz informacji.
Budując blog, otrzymujemy kolejny element układanki działań marketingowych. Ułatwi nie tylko zaistnieć w internecie ale przede wszystkim wpłynąć na pozyskiwanie nowych klientów, ale również na utrzymywanie kontaktu z aktualnymi klientami.
Siłę blogów i Content Marektingu wykorzystały już dawno największe marki na świecie. Idealnym, przykładem może być firma RedBull, która na swojej stronie internetowej prezentuje informacje, ze świata sportów ekstremalnych. Jednocześnie w idealny sposób tworzy chęć, skorzystania z ich produktu (czyli słodzonej wody, z dużą dawką “energii”).
Idealne w internecie i blogowaniu jest fakt, że nie musimy być wielkim gigantem, by robić to dobrze. Internet, organiczna barierę wejścia do biznesu. Gdy chcesz, zacząć produkować kosmetyki musisz, spełnić wiele przepisów dotyczących ich produkcji, mieć odpowiednie zaplecze wykonawcze czy magazyn. Gdy chcesz budować swój blog, nie potrzebujesz robić milionowych inwestycji.
Blog i internet daje nam możliwość osiągnąć sukces bez wielkiego zaplecza finansowego, materiałowego i technologicznego. Możesz zacząć robić coś lepiej on-line, niż Twój konkurent w internecie. Tu wielkość nie jest tak ważna, jak sposób działania i systematyczność.
Własny kanał informacyjny
Jedną z największych wartości, jest fakt posiadania bloga na własność. Nie jesteśmy uzależnieni od kanałów zewnętrznych oraz ich ograniczeń. Dodatkowo, publikacje zawarte na naszym blogu pracują dla nas 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
Gdy posiadamy własny kanał informacyjny, tylko od nas zależy jak go wykorzystamy do przekazu reklamowego oraz działań generujących leady. Oczywiście, mamy również nieograniczone możliwości testowania tego co się sprawdza lub nie.
Formy reklam na platformach zewnętrznych, są z góry narzucone. Zarówno ich wielkość jak i sposób prezentacji. Blog, jest na tyle elastyczną platformą, że jej zmiana można wdrażać bardzo szybko. Jednocześnie, mamy możliwość tworzyć i generować raporty jakościowe.
Jeśli naszym kanałem marketingowym jest blog oraz jego strony (np. landing page), możemy w ramach jednej domeny i platformy IT, generować i śledzić cały ruch i poczynania odwiedzających.
Możemy stworzyć prosty blog lub zaawansowany serwis tematyczny. Ilość stron i podstron jest nieograniczona, tak samo możliwości śledzenia zmian i jakości poszczególnych stron. Tworząc na blogu strony Landing Page, możemy przeanalizować, które z nich działają oraz dokonywać zmian wraz z analizą danych.
Statystyki
Zaawansowane statystyki, to kolejny bardzo istotny element każdego bloga. Posiadając stronę czy grupę na platformie Facebook czy Linkedin, nie mamy dostępu do zaawansowanych danych statystycznych. A przy dużej grupie obserwujących, śledzenie naszych działań bezpłatnych, nie jest możliwe.
Na blogu nie ma takich ograniczeń. Do śledzenia naszego bloga, możemy wykorzystać darmowe narzędzia jak np. Google Analytics, które dostarczają nam wielu interesujących danych. W takim przypadku, możemy dokładnie przeanalizować zachowania użytkowników, poznać najważniejsze dane oraz reagować wraz z ich zmianą.
Korzystanie ze statystyk odwiedzin oraz analizy celów, umożliwia w prosty i skuteczny sposób, zmieniać naszą ofertę oraz zwiększać współczynnik konwersji. Im, współczynnik konwersji, będzie wyższy, tym mniej wydamy na reklamę, a raczej będzie ona generowała większą liczbę pozyskiwania leadów czy sprzedaży.
Czym jest Blog zewnętrzny?
Blog zewnętrzny, to dodatkowa platforma umieszczona na zewnętrznej domenie (lub subdomenie) w stosunku do naszej strony firmowej. Może ona pełnić rolę budowania zaufania ale również generować wartościowe leady.
Wyobraźmy sobie sytuację, że jesteśmy producentem rowerów. Oczywiście, o naszych rowerach możemy pisać w samych superlatywach, na naszej stronie. Ale w takim przypadku, potencjalny klient oczywiście nie ma pełnego zaufania do tego przekazu. Przecież, każda firma pisze, że oferowany produkt czy usługa jest najlepszą na świecie!
Można zawsze stworzyć zewnętrzny blog o tematyce rowerowej. Pisać o podróżowaniu, dodatkach do rowerów etc. a jednocześnie, przemycać informacje o naszych rowerach. Dodatkowo, blog zewnętrzny może być o tematyce, dotyczącej kolejnych podróży rowerowych czy projektów dookoła rowerowej turystyki.
W takim przypadku, otrzymujemy zewnętrzny kanał generujący nie tylko ruch na naszą stronę firmową, ale również tworzącą zewnętrzne “niezależne”, źródło informacji o danej tematyce i produktach.
Jak generować leady za pomocą bloga?
Sposobów na generowanie leadów, na blogu jest wiele. Jednym z głównych, jest oferowanie darmowej wiedzy specjalistycznej w zamian za dane kontaktowe.
Na blogu, mamy oczywiście możliwość utworzenia własnych lejków sprzedażowych. A wszystko to z zachowaniem naprawdę dużej elastyczności w dokonywaniu zmian i analizie.
Możesz generować leady za pomocą:
- dedykowanych landing page
- darmowych ebooków
- dostępu do informacji premium
- systemu wsparcia i pomocy
- dzięki budowaniu pozycji jako ekspert
- poprzez własny newsletter i inne działania mailingowe
- zaawansowanych akcji reklamowych
Na samym początku warto przeanalizować naszą ofertę oraz utworzyć wewnętrzne lejki generowania leadów. Może to być zarówno poprzez udostępnienie darmowej usługi, pobrania ebooka lub innych działań, pozwalających na interakcję z naszą firmą.
Generując leady, warto już na samym początku zadbać o ich segregowanie wg. zainteresowań. Jeśli nasza oferta jest bardzo szeroka możemy segregować pozyskane kontakty bazując na produktach, które ich interesowały.
Tego typu działania, możemy prowadzić w obrębie jednego bloga lub kilku stron tematycznych. Posiadając własny kanał, to my decydujemy w jaki sposób on działa oraz jak ma wyglądać treść oraz CTA na nich zawarte.