Prowadzisz bloga dając z siebie wszystko, chcesz zarabiać na linkach afiliacyjnych ale coś nie działa. Wszystko co robisz, nie przynosi skutku a przede wszystkim nie generujesz zysku. Zaczynasz się denerwować oraz dopada Ciebie frustracja wywołana brakiem zwrotu z inwestycji w postaci, godzin spędzonych przed komputerem.
Pewno robisz coś nie tak, albo to jeszcze nie ten moment na Twoje zarobki. Zobacz czy możesz odnieść sukces w działaniach z afiliacją?
Masz zbyt mały zasięg
Twoja strona generuje zbyt mały ruch a użytkownicy, nie przywiązują tak dużej wagi do contentu. Te dwie sprawy, bardzo się ze sobą łączą. Gdy piszesz, świetne i ciekawe artykuły a Twoi użytkownicy, widzą w Tobie eksperta, jest dużo prościej namówić ich na potencjalne wejście i zakup przez linki afiliacyjne. Na początku drogi blogowej, możesz o tym zapomnieć (tak, na razie).
Oto nasz mini przykład: Dla uproszczenia ustalmy tu bardzo dobry współczynnik konwersji, na poziomie 5%, kliknięć oraz 2,5% sprzedaży. Czyli, myślisz, że jest super bo masz duże szanse generowania zysku. Matematyka nie jest jednak po Twojej stronie, zobacz jak oszacować możliwość zarobku.
- Model CPS: 5% z 1000 odwiedzających = 50 kliknięć, z tego 2,5% zakupów = 1,25%
Z optymistycznego modelu, wychodzi, że 1,25 osoby na 1000 odwiedzających dokona zakupu. Oczywiście, wszystko zależy od produktu, ceny, popularności oraz zaufania do Twojej osoby. Jeśli jesteś już specjalistą blogowym, to z każdych 4000 wizyt, powinniśmy mieć 5 sprzedaży, przez linki afiliacyjne. Zakładając, że z 1 sprzedaży mamy 10zł, to zarobiliśmy 50zł brutto (odejmij podatek VAT, i od wzbogacenia)… nie robi się tak kolorowo.
“Moja rada dla Ciebie: Im więcej będziesz pisać o ciekawych sprawach, dla Twoich odbiorców tym większe zaufanie zyskasz, do korzystania z polecanych przez Ciebie produktów.”
Coś nie tak z Twoim blogiem
Może, się zdarzyć, że treść na Twoim blogu, nie jest wystarczająco dobra. Albo Twój blog, nie jest łatwy w obsłudze. Przeanalizuj, co Robisz dobrze a z czym jeszcze możesz mieć problem. Dostarczanie ciekawej treści w ładnej formie graficznej jest podstawą do zwiększenia zasięgu i pozyskania fanów.
Zapytaj znajomych, a najlepiej specjalistów od blogowania (znajomi nie zawsze mówią prawdę), jak odbierają Twój blog. Ważne, jest by działać i poprawiać, swoje wyniki nie tylko sprzedażowe ale również zasięgowe. Generować, markę osobistą czy markę firmy i udostępniać najciekawsze artykuły w branży.
“Moja rada dla Ciebie: Skorzystaj z usługi specjalisty i małym kosztem otrzymaj wsparcie w budowaniu sukcesu on-line. Zobacz co robisz nie tak, gdzie jest problem i co należy zmienić. Możesz np. skorzystać z moich usług. Umówimy się na darmową konsultację, a potem ustalimy szczegóły dalszego działania. Spróbuj, pierwsze spotkanie nic nie kosztuje!”
Nie znasz swoich czytelników
Podstawowe statystyki, pokazują Tobie ile osób weszło na Twojego bloga, ale nie pokazują, kim te osoby są i czego w danym momencie od Ciebie potrzebują. Analizuj dane, to na ich podstawie możesz zbudować profil przeciętnego użytkownika, o danych zainteresowaniach i z danej grupy społecznej.
Co innego sprzedasz osobom w wieku 18-13 lata z dużych miast a co innego sprzedaż osobą w wieku 55+ z małych miasteczek. Poznaj, swojego odbiorcę lepiej. Zobacz, które artykuły są najpopularniejsze i czemu. Dzięki tym danym, będzie łatwiej dopasować ofertę do odbiorcy i zwiększyć konwersję kliknięć oraz zakupów.
“Moja rada dla Ciebie: Zainstaluj i przeglądaj statystyki Google Analytics. Możesz, również wprowadzić tagi z Google Tag Manager do analizowania konkretnych zdarzeń. Np. kliknięć w poszczególne linki afiliacyjne. Zainstaluj, również wewnętrzne statystyki dla afiliacji w wordpress.”
Masz źle dobrany produkt
Jeśli piszesz bloga o nowoczesnych technologiach, proponuj produkty właśnie z tej kategorii. Nie sprzedawaj produktów do ogrodnictwa, gdy Twoi czytelnicy szukają informacji o najnowszych laptopach czy smartfonach.
Każdą ofertę produktową sprawdź, pod kątem przydatności oraz jakości. Lepiej oferować, produkty lepszej jakości, niż starać się generować sprzedaż, przez oferowanie tanich i kiepskich produktów. Pamiętaj, że kupują Twoi czytelnicy a jak coś będzie nie tak z produktem, częściowo będą mieli pretensję do Ciebie!
By dobrać właściwy produkt na Twoim blogu, analizuj najciekawsze publikacje u siebie, oraz co oglądają czytelnicy. Dobieraj produkty pod treść artykułu. Musisz się napracować, by wszystko dobrać optymalnie. Nie ma tu możliwej drogi na skróty i oferowanie produktów każdych wszędzie.
“Moja rada dla Ciebie: Wybierz maksymalnie 2-3 produkty na artykuł. Nie dodawaj, ich w każdym artykule a w tych najbardziej wartościowych. Analizuj, co się sprzedaje a co się nie sprzedaje. Dokonuj zmian na bieżąco i sprawdzaj, czy w międzyczasie nie pojawił się lepszy produkt w lepszej cenie.”