Brak produktów w koszyku.
Czym jest blog zewnętrzny?

Blogi zewnętrzne, to kolejny bardzo ciekawy element strategii sprzedaży oraz pozycjonowania marki w internecie. Ale czym tak naprawdę, jest blog zewnętrzny i czemu Twoja firma powinna go mieć?
O blogu zewnętrznym słów kilka
Blog zewnętrzny, to osobna strona internetowa, zawierająca artykuły i porady dotyczące naszej branży. Blog zewnętrzny stawiamy w oparciu o inną domenę niż domena naszej strony firmowej. Dzięki treści na blogu niezależnym kierujemy ruch na naszą stronę firmową.
Blogi zewnętrzne są niesamowitym sposobem na pozyskanie ruchu. Gdy tworzymy treści specjalistyczne, poradniki, pomoce dedykowane możemy zachęcić odwiedzających do sprawdzenia naszej oferty na stronie właściwej.
Jak działa blog zewnętrzny?
Blog zewnętrzny kieruje ruch na stronę właściwą jednocześnie pomaga w budowaniu pozycji firmy na rynku. W przeciwieństwie do działań w Social Media, prowadzenie bloga niezależnego jest mniej kosztowne aniżeli płatne reklamy na Facebook czy Google.
Jednocześnie wszelkie działania dookoła bloga, są działaniami długoterminowymi, które mają za zadanie wspomóc dział sprzedaży oraz dział marketingu.
Zbieramy plony
Prowadząc blog mamy okazję generować odwiedziny, promować produkty i firmę w wyszukiwarce. Ale jednocześnie budujemy świadomość, pomagamy w problemach naszych klientów oraz kreujemy zaufanie.
Prowadzenie bloga to działania długoterminowe. W zależności, od budżetu jaki poświęcimy będzie zależało, jak szybko nasze działania dadzą efekt. Na początek proponujemy pisać 1-2 publikacje tygodniowo. Dodatkowo, zachęcamy do analizowania tego co użytkownicy robią na blogu, ile osób go odwiedza oraz które tematy były najciekawsze.
Dzięki tej wiedzy, prowadzenie będzie łatwiejsze oraz zwiększymy szansę na zdobycie nowych klientów. Nie zapominajmy, również o działaniach na platformach społecznościowych.
Zrobić samemu czy zlecić budowę?
Na to pytanie, każdy musi samodzielnie sobie odpowiedzieć. Czy ma wiedzę, doświadczenie, wie na jakiej platformie wdrożyć blog, czy zna się na użyteczności strony oraz jak dobry blog powinien funkcjonować. W większości przypadków, lepiej jest zlecić zbudowanie bloga firmie zajmującej się tym zawodowo.
Gdy zlecimy budowę, odejdzie nam wiele problemów związanych z projektowaniem. Jednocześnie nie będziemy musieli szkolić siebie albo wymagać wiedzy blogowej od naszych pracowników.
Prowadzimy sami czy zlecamy prowadzenie?
To nie takie proste zadanie, jak by się mogło wydawać. Wszystko zależy od budżetu, nakładów pracy oraz specjalistów. Samodzielne prowadzenie bloga niezależnego, może być droższe, niż zlecenie prowadzenia podmiotowi zewnętrznemu. Ale po kolei zobaczmy, co jest potrzebne by blog prowadzić i ile to kosztuje.
- Wiedza odnośnie wprowadzania treści – to możemy się nauczyć sami. Szkolenie nie powinno zająć więcej, niż kilka dni.
- Doświadczenie w pisaniu artykułów – jeśli mamy wiedzę ekspercką, ale nie koniecznie mamy wiedzę jak pisać artykuły, warto rozważyć zatrudnienie specjalisty
- Utrzymywanie platformy i jej modernizacja – co jakiś czas trzeba zrobić poprawki, wgrać nowe wersje pluginów i zrobić mały porządek. Raczej osoba znająca się na systemie strony powinna nadzorować lub przeprowadzać prace okresowe.
- Budowanie marki, rozwój bloga – samo pisanie nie wystarczy. Czasem warto coś zmienić, dodać nowe elementy, podziałać nad promocją bloga. Jeśli znamy się na podstawach marketingu internetowego i systemie IT, możemy zrobić to samemu.
Prowadzenie bloga, to praca na pełen etat. Jeśli chcemy wszystko robić sami oraz przy użyciu naszych pracowników obliczmy koszty. Ile czasu potrzebujemy na pisanie treści, ile czasu na zarządzanie stroną a ile na promocję. Gdy koszty zsumujemy, otrzymamy przybliżone koszty prowadzenia strony.