fbpx

Jak promować nieruchomości premium?

Czy Wiecie, że Polski rynek nieruchomości premium w 2018 roku wynosił 1,3 miliarda złotych? Nieruchomości premium to nie tylko lukratywne prowizje, ale przede wszystkim prestiż. Nieruchomości Premium, potrzebują promocji Premium. Czyli nowe pomysły, nowe miejsca, nowe wyzwania.

Obraz sprzedaje

Profesjonalna sesja fotograficzna to standard, dziś oprócz zdjęć coraz częściej widzimy video prezentację nieruchomości. Krokiem dalej są filmy VR, oraz wirtualne spacery on-line.

Za kilkanaście lat, technologia VR będzie już tak dopracowanym i powszechnym zjawiskiem, że nie obejdziemy się w sprzedaży, bez tak przedstawionej oferty. Już dziś szukaj, najciekawszych sposobów zainteresowania potencjalnego klienta. Poszerzenie swoich usług “prezentacji”, również będzie wyróżnikiem, podczas kontaktu ze sprzedającym.

Zaoszczędź klientowi czas

Sprzedający, chce nieruchomość sprzedać. Nie chce zajmować się ani papierami ani sprawami zbudowania oferty. Zaoferuj, pełną obsługę przed i po sprzedażową. Zaoferuj oszczędność czasu i pełne wsparcie specjalistów. Niech proces sprzedaży, przebiegnie w sposób prosty i szybki.

Kupujący, tym bardziej nie ma czasu by go marnować. Zaprezentuj nieruchomość on-line. Gdy będzie interesująca, przedstaw nieruchomość osobiście. Czas to pieniądz, nie myśl, że Twój klient, mając pieniądze ma czas. Prawdopodobnie, to jedna z niewielu rzeczy, których nie kupisz za pieniądze.

Sprzedawaj marzenia nie nieruchomość

Zaprezentuj potencjał, sprzedaj spełnienie marzeń. Kupując, nieruchomość premium chcemy poczuć, się jak VIP. Pragniemy, zrealizować swoją inwestycję tak by usprawiedliwiała, ona wydatek premium.

Ty nie sprzedajesz domu pod Warszawą, sprzedajesz piękną rezydencję w lesie, otoczoną innymi rezydencjami premium. Sprzedajesz, styl życia czy sposobu prowadzenia biznesu. To nie jest cegła i zaprawa, to architektoniczne, dzieło sztuki, które spełnia obietnicę lepszego życia, piękniejszego biura, czy niesamowitej okolicy.

Blogi o nieruchomościach Premium

Wszystko co Premium wymaga nowych kanałów promocji. Gazetki, czy portale tematyczne nie dają nam gwarancji, obsługi klientów premium. I tu, możliwości jest wiele… ale jeśli już handlujesz tego typu nieruchomościami, może warto pomyśleć o budowie boga dotyczącego tego segmentu rynku?

Małe, ciasne mieszkanka, domy wymagające remontu, niska prowizja i dużo pracy? Tak, wygląda rzeczywistość pracy na rynku “Economy”. Ale czy warto, zajmować się tym segmentem? Oczywiście, z jednej strony możemy “potencjalnie” obsłużyć, tysiące ofert każdego miesiąca. Tylko, jak pokonać w tym segmencie platformy otodom, olx, gratka czy morizon? Czy chcemy, bić się o każdego klienta, spędzać godziny na pokazywaniu nieruchomości w niskich cenach?

Gdy promujemy nieruchomości Premium, warto zapomnieć o aktualnych kanałach i rozpocząć budowę wymarzonych kanałów zbytu. Skoro, salony aut luksusowych są premium, to czemu nasza oferta on-line nie powinna być premium? Skup się na pokazaniu emocji, niesamowitego charakteru nieruchomości a nie walcz o zachowanie ceny.

Jeśli pytasz się o cenę Ferrari w salonie, to prawdopodobnie, znaczy to, że Ciebie nie stać.

Kanały zewnętrzne i własne

Promocja w kanałach wewnętrznych to przede wszystkim własna strona internetowa, blog oraz prezentacja oferty. Do kanałów zewnętrznych, zaliczymy wszystkie miejsca, które nie należą do nas. Oczywiście, na samym początku, warto odrzucić bannery czy reklamę w radiu.

W dzisiejszych czasach, warto pomyśleć o nowych mediach. Nie tylko reklama Google, ale również miejsca prestiżowe. Pokaż, swoją firmę i ofertę np. w galeriach sztuki, ekskluzywnych hotelach czy na stronach tematycznych dotyczących luksusowego życia.

Nowym medium, które staje się coraz popularniejsze, są podcasty internetowe. Coraz więcej podcasterów, tworzy programy skierowane do managerów wysokiego szczebla lub właścicieli firm.

W Social mediach też musisz być! Z ofertę prezentuj nie tylko na Facebook’u. Warto pomyśleć o linkedin czy instagram. Jak wcześniej pisaliśmy, video i zdjęcia świetnie sprzedają.

Jeśli jeszcze nie wiesz, jak rozpocząć swoją przygodę z promowaniem nieruchomości Premium, możesz zobaczyć co ciekawego oferuje Szkoła Blogera dla biznesu.

Sprzedaż to relacje

Jeśli spotykasz, się z pośrednikiem i widzisz, że coś jest nie tak prawdopodobnie, nie skorzystasz z jego usług. Idąc na spotkanie, oczekujesz miłej a przede wszystkim profesjonalnej obsługi. Nie zaszkodzi, gdy jeszcze otrzymasz ofertę idealnie dopasowaną do Twoich oczekiwań.

Niestety to tylko marzenie, ściętej głowy. Wiele firm brokerskich, posiada tak małe doświadczenie jak i standardy obsługi, że otrzymujesz potem miesiącami oferty “innych ciekawych” miejsc, które zupełnie nie spełniają Twoich oczekiwań.

Gdy obsługuje, Ciebie firma, która poznała Twoje oczekiwania to wypadało by, gdyby te oczekiwania były spełnione minimum w 90%. Fajnie by było co?

Sprzedajesz nieruchomości? To zadbaj o odpowiednie relacje! Relacje, z klientem bazujące na przyjaźni i zrozumieniu. Nie masz niczego do zaoferowania, ale warto zadzwonić do klienta, powiedzieć, że nic nie spełnia założeń ale szukasz dla Niego najlepszej możliwej oferty.

Ile, osób dzwoni tylko porozmawiać z klientem, podpytać czy to czego szukał miesiąc-trzy temu jest nadal aktualne? Dziś pomysł dom w górach, jutro może dom nad morzem a może, jednak Warszawa lub inne duże miasto?

Promuj markę nie tylko ofertę

Buduj obsługę premium, by Twoja marka była kojarzona z Premium. Zaproponuj klientowi kawę, zaproś do siebie a może podjedź do klienta, który nie ma czasu na spotkania? Inwestycja w nieruchomości premium, wymaga obsługi premium.

Nie spodziewam, się znaleźć odpowiednią ofertę w agencji, nie posiadającej odpowiedniego doświadczenia i sposobu prezentacji. Tym bardziej, wymagam elastyczności oraz rozwiązania mojej potrzeby zakupu.

To samo, ze sprzedażą… gdy sprzedajemy coś premium, prawdopodobnie nie będziemy chcieli by nasze zdjęcia najwyższej jakości, znalazły się w portalu ogłoszeniowym obok tanich nieruchomości? Czy klient Premium, właśnie tam poszukuje swojej wymarzonej inwestycji?

Wizerunek to wszystko

Firmy nie lubią inwestować w akcje wizerunkowe. Nie sprzedają one w krótkim okresie czasu, a wymagają pielęgnowania i budowania długookresowego. Pomyśl, o wizerunku jako inwestycję na przyszłość. Chcesz być kojarzony z nieruchomościami premium? Zbuduj, silną markę w oparciu o wartości oraz wizerunek “premium”.

Ile może to potrwać? Na to pytanie, nie znamy odpowiedzi ale najsilniejsze marki na rynku, swój wizerunek budują latami. Zadbaj o bieżące zyski oraz płynność finansową, która zapewni środki na promocję wizerunku.

Zostań ekspertem – pokaż się w mediach

Postaraj się, znaleźć w mediach pisanych (czasopisma branżowe, magazyny ekskluzywne), pokaż się w telewizji oraz bądź w mediach internetowych, dotyczących rynku premium. Portal ekskluzywnych alkoholi i cygar, to dobre miejsce na reklamę.

Ze swoim przekazem, musisz być widoczny, tam gdzie poruszają się klienci VIP. Zobacz, co najlepsze jest na rynku, tam właśnie znajdziesz swojego klienta. Nie rozdawaj ulotek na dworcu, ale piękne broszury mogą zadziałać na lotnisku w VIP Lounge.

Budując silną markę, potrzebujesz by klient, myśląc o nieruchomościach myślał o Tobie. Nazwa marki, profesjonalizm agentów, wartości, którymi się kierujecie. To kluczowe elementy, o które trzeba zadbać już od samego początku.

Nie wiesz co inni o Tobie myślą? Zapytaj, swoich dotychczasowych klientów o swoje silne i słabe strony. Z czym, kojarzą Twoją firmę i czy polecą Ciebie dalej, wśród swoich majętnych znajomych?

.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.