Brak produktów w koszyku.
Jak prowadząc bloga zarabiać na MLM?

Jak prowadzenie bloga może wpłynąć na zbudowanie silnej grupy klientów oraz zwiększenie sprzedaży usług z systemów MLM. Czyli zacznij blogować, by odnieść wymarzony sukces w marketingu wielopoziomowy.
Bloguj o tym co kochasz
Hej, udostępnij dalej by odblokować całą treść!
To jest artykuł Premium. By go odblokować udostępnij, link do
wpisu na platformie Facebook lub Tweetnij. Dziękujemy!
Mieliśmy tu pisać o blogowaniu, więc najważniejsza sprawa. Pisz bloga o tym co kochasz, tak samo dobieraj system MLM pod swoje zainteresowania i pod treść artykułów. Pisząc o kosmetykach, ciężko będzie sprzedać usługi kont dla firm. Tak, samo gdy Twój MLM dotyczy produktów dla psów, nie ma sensu pisać bloga o kotach.
Im więcej piszesz o ciekawych rzeczach, tym łatwiej będzie szła sprzedaż. Ale zobacz, co blog może zrobić dla Ciebie w marketingu wielopoziomowym. I jak to zrobić z głową, by ułatwić sobie sprzedaż.
“Traktuj blogosferę jako swoje własne podwórko do eksperymentów. Zobacz, jakie pomysły przychodzą Tobie do głowy i postaraj się testować je on-line. Coś nie wychodzi? Nie ma problemu, jednym kliknięciem możesz usunąć co zostało napisane. Oczywiście, rób to z uwagą i dbaj o dobro swojego nazwiska.”
Wybierz MLM spójny z tematyką bloga
Jeśli masz bloga o tematyce kosmetyków, naturalnym wyborem będzie system mlm dotyczący kosmetyków. Warto wcześniej, je przetestować by być pewnym, że produkt jest bardzo dobrej jakości.
To przecież, ty swoją osobą będziesz reklamować ten produkt, jako blogerka czy bloger, nie można dopuścić do reklamowania produktu słabej jakości. Gdy produkt nie będzie dobrej jakości, odbije się to nam czkawką i zaczniemy tracić czytelników. A dojście, do dużej popularności zajęło nam już pewno sporo czasu. Pomyśl, czy ważniejszy jest dla Ciebie mlm czy blog, który powstawał miesiącami lub latami.
“Niemniej, MLM to fajny pomysł na dorobienie do swojego bloga. Nie tylko w 99% przypadków, możemy nauczyć się czegoś ciekawego z zakresu promocji i sprzedaży, to wiele tego typu systemów, oferuje naprawdę dobre produkty. A gdy już jesteś w systemie MLM, ale nie prowadzisz bloga, to może warto pomyśleć o zaistnieniu on-line, by przyciągnąć klienta i sprzedawać więcej.”
MLM nie jest łatwym zadaniem
Gdyby multi-level marketing był prosty, to wszyscy robili by tylko w tej branży. Zwłaszcza gdy jesteś na początku przygody z rozwijaniem swoich zarobków z MLM’em musisz zadbać o zbudowanie swojej marki osobistej. Jedno jest pewne, musisz zbierać nowe kontakty, nawiązywać relacje biznesowe i generować sprzedaż.
Ale jak prowadzić ten biznes, by zarobił dla nas dużo pieniędzy? Zobacz jakie gotowe rozwiązania oferuje dla Ciebie internet. Nagle, dostajesz pełen dostęp do wszystkich klientów na świecie. A więc co zyskasz, posiadając blog internetowy?
Blog to Twoja marka osobista
W marketingu wielopoziomowym, zaufanie jest najwyższą wartością. Starając się sprzedać konkretny produkt czy usługę, zadbaj o swoją wiarygodność. Dziś niemal każdy udany biznes ma swoją stronę internetową, a czy Ty ją masz? To właśnie strona internetowa pomoże w przełamaniu pierwszych barier.
W MLM biznes to Ty. Buduj swoją markę osobistą i generuj zysk dzięki zaufaniu.
Nie zaczynaj rozmowy, od słów “Dziś mam dla Ciebie“… raczej, daj znać, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie. Jesteś pewny, że masz rozwiązanie, które pomoże klientowi. Czy to w zniwelowaniu problemu a może wpłynie pozytywnie na wydajność i zyskowność jego firmy.
Najlepiej zrobisz, przekazując mu zupełnie darmowe porady i gotowe rozwiązania, za pomocą Twojego bloga. W ten sposób, zbudujesz swoją markę osobistą i zaprezentujesz się jako “Ekspert od rozwiązania X”.
Wsparcie grupy partnerów
MLM to również budowanie swojej struktury partnerów. Gdy budujesz sieć swoich partnerów, warto oferować im narzędzia wspierające sprzedaż. Nie tylko narzędzia, ale również szkolenia. Pomyśl, co będzie odróżniało Ciebie jako lidera?
Oferuj gotowe rozwiązania, które pomogą sprzedawać, a jednocześnie pozostawaj w kontakcie z całą grupą. Tu waro, pomyśleć o utworzeniu dedykowanego systemu Q&A oraz pomocy on-line, dla Całej grupy. To właśnie nowoczesne technologie, mogą być kluczowe nie tylko w utworzeniu grupy partnerów ale i ich utrzymaniu.
Uczestnicząc w mlm, do twoich zadań będzie również należało budowanie zespołu. Trzeba znaleźć złoty środek, pomiędzy zarządzaniem, sprzedażą i budową zespołu. Bez wsparcia dla współpracowników, nie ma szansy na sprzedaż. To właśnie w grupie jest Twoja siła i warto rozwijać jej potencjał dzięki dedykowanym rozwiązaniom IT.
Klienci sami znajdą blog
Reklama jest bardzo istotnym czynnikiem, wpływającym na sprzedaż. Jeśli się reklamujesz, warto generować reklamę na konkretne miejsce. Czyli np. na Twojego bloga osobistego, stronę z poradami lub gotowymi rozwiązaniami.
Gdy klient ma problem lub chce kupić produkt, szuka go w internecie. Będzie to robił w wyszukiwarce (pewno w Google) oraz przejrzy różne specjalistyczne strony internetowe.
Dzięki blogowi masz szansę zbliżyć się do klienta. Nie ma lepszej sprzedaży, gdy ty masz rozwiązanie, którego potrzebuje Twój klient. Czyli nie prosisz się o sprzedaż, sama się generuje np. dzięki stronie internetowej.
“Niedawno pracowaliśmy, z jednym klientem pracującym w branży ubezpieczeń na życie. Trzeba było pomóc klientowi, w prowadzeniu i budowaniu zaufania do swojej osoby a tym samym, do generowania sprzedaży. Sam klient, mówił, że to ciężka branża i nie łatwo jest znaleźć chętnego na drogie ubezpieczenia. A co klient zrobił, by pomóc klientowi na znalezienie jego? Nic specjalnego. Dzięki odpowiedniemu podejściu do blogowania i ciężkiej pracy, sytuacja zmieniła się w ciągu 6 miesięcy. Praktycznie nie ma produktu, którego nie dało by się sprzedać.”
Buduj lejki sprzedażowe
Lejek sprzedażowy, to nic innego jak proces, dzięki któremu odnajdujemy w grupie wielu osób, kilka takich, które kupią nasz produkt. Inaczej ujmując, to proces segregacji i budowania zaufania, które pozwoli na sprzedaż. a co za tym idzie generowanie zysku.
Lejek sprzedażowy, możemy opisać jako zbiór 6 głównych elementów. Gdzie, element 1 skierowany jest do dużej liczby odbiorców, i wraz z kolejnymi elementami zawężamy liczbę potencjalnie zainteresowanych. Na samym końcu, mamy grupę klientów a nie “odwiedzających”.
- Świadomość istnienia – dajemy znać, że istniejemy. Oferujemy darmową wiedzę, pomoc czy produkt.
- Zainteresowanie – gdy, klient zwrócił na nas uwagę, trzeba go czymś zainteresować. Najlepiej, czymś z branży mlm w której pracujemy.
- Zaufanie – czas budować zaufanie. A nie ma lepszego sposobu jak treść i wiedza. Pokaż, że znasz się na robocie. Zbudujesz zaufanie, gdy klient pozna Twoje mocne strony oraz buduj długotrwałe relacje.
- Sprzedaż – klient nas poznał, zainteresował się, zbudował zaufanie dzięki darmowej wiedzy, czas sprzedawać.
- Opieka po-sprzedażowa – nie zapominaj o kliencie, po sprzedaży. Kontaktuj się z nim co jakiś czas, by zapytać się jak produkt/usługa się sprawuje, a może coś potrzebuje innego? Już się znacie, zadbaj o jego zadowolenia by generować kolejne sprzedaże.
- Referencje i polecenia – mlm działa na poleceniach i zaufaniu prawda? To czemu, nie poprosić o referencje i polecenie innych klientów. Jeśli zadbałeś o klienta, to uzyskanie referencji nie będzie trudne.
Na początku, znajdź szeroką grupę potencjalnie zainteresowanych. Dzięki dobrze zbudowanemu zainteresowaniu, możesz zacząć budować relacje. Sięgnij do pokładów swojej wiedzy i pasji, znajdź tematy, które trafią do szerokiego grona “potencjalnych klientów”. Musisz zwrócić ich uwagę, na siebie. Oczywiście nie jest to łatwe.
“Zaplanuj kilka lejków sprzedażowych. Testuj czy działają, czy sprzedaż rośnie. Zmieniaj je i rozwijaj, tak by zdobywać coraz większy odsetek klientów. Rozważ, posiadanie swojego newslettera i potraktuj, go jako dostęp do darmowej wiedzy Premium. Sprzedał się jeden produkt? Pomyśl, jak nakłonić klienta do kupienia kolejnych produktów z oferty.”
Pisz o branży i automatyzuj procesy
Jeśli chcesz sprzedawać, musisz być na bieżąco z tym co nowego. Gdy jesteśmy pasjonatem, pewnej dziedziny sprzedaż będzie generowała się sama. Zainteresuj odwiedzających swoją wiedzą a zbudujesz relację, która stanie się kluczem do sprzedaży.
Skorzystaj z automatyzacji, niektórych procesów. Jeśli bazujesz na spotkaniach twarzą w twarz, to warto pomyśleć o umawianiu spotkań on-line. A jeśli, twój produkt sprzedaje się on-line, to czemu nie pokazać go na swojej stronie internetowej.
Dobrze przygotowana automatyzacja, ułatwi zbieranie kontaktów i proces sprzedażowy. Najlepsi, działają na automatyce i to strona internetowa i blog sam sprzedaje produkty.
Potraktuj bloga jako osobistego asystenta, który w Twoim imieniu pracuje 24/7. Gdy ty śpisz, on obsługuje klientów, gdy jesteś na wakacjach, sprzedaż generuje się samoczynnie (jeśli to możliwe, w twojej branży).
“Dobrze zautomatyzowane procesy sprzedażowe, same generują zysk. Tobie pozostaje, budowanie listy odbiorców oraz tworzenie swojej marki osobistej. Dobrze prowadzisz bloga, to i liczba potencjalnych klientów rośnie. Jeśli nie widzisz, sprzedaży to oznacza, że gdzieś popełniasz błąd. W przeciwieństwie do druku, gdy jesteś on-line szybko możesz wprowadzać zmiany i poprawki.”

Firma w Internecie
Newsletter dla poszukujących informacji o prowadzeniu firmy w internecie. Ciekawostki o Social Mediach, Content Marketingu, Strategii On-line i kanałów sprzedażowych.
Dziękujemy!
Wszystko się udało, sprawdź skrzynkę pocztową!