No, dobra w dzisiejszych czasach, dla dobrej promocji to również obowiązek, prowadzić blog firmowy. Ale to przede wszystkim wartość, którą możesz budować nie tylko dla biznesu, ale przede wszystkim dla obecnych i potencjalnych klientów.
Na samym początku, warto poznać tajemnicę komunikacji z klientem. Czy wiesz, czego Twój klient oczekuje i czego szuka w internecie? Czy masz zrobioną analizę, wartości oraz dobrze przygotowany plan prowadzenia bloga firmowego? Od tego zacznij, przygodę z prowadzeniem “udanego” bloga firmowego.
Dobra, przechodzimy do konkretów, mięcha informacji jak prowadzić dobry blog firmowy i generować sprzedaż. Najważniejsze, jest zacząć zgodnie z nowymi trendami, i prowadzić blog dla naszych aktualnych i przyszłych klientów a nie dla siebie.
Blog firmowy nie jest o firmie
Nie wiesz, że o firmie to możesz pisać, do akcjonariuszy i wspólników? No dobra, prawdziwi fani Twojej marki przeczytają, co nowego w firmie ale przeciętnego klienta zupełnie to nie interesuje.
Zastanów się, czy gdy chcesz kupić nowy laptop, to wpierw szukasz informacji o firmie, która go wyprodukowała, czy może chcesz wybrać najlepszy laptop w Twoim założonym budżecie? Piszę, budżecie bo nie wszyscy, chcą kupić najtańszy na rynku, nie wszyscy zdecydują się też na najdroższy.
Blog firmowy nie jest o nagrodach
Wiesz, czemu firmy dodają na swoich blogach informacje o nagrodach i wyróżnieniach? By zbudować zaufanie, swoich klientów. Ale znów, to nie jest temat, którego poszukują odwiedzający Twoją stronę firmową.
Najlepiej zaufanie buduje odpowiednia komunikacja z potencjalnym klientem, a nie chwalenie się nowymi targami, trofeami czy bogatymi klientami. Oczywiście, referencje są ważne, ale nie tego szuka klient końcowy.
Blog firmowy nie jest o produktach
Zaraz, dostanę 10 maili, od osób, które się nie zgodzą z tym stwierdzeniem. Jak, to mój blog firmowy nie ma być o moich produktach? A czy wiesz, że “informacje prasowe” opisujące Twój produkt, już nie działają? Nie tego szuka osoba, rozważająca zakup Twojego produktu.
Blogi, firmowe nie powinny stawiać na pierwszym miejscu swój produkt, bo to już nie sprzedaje. Ot, taka sprzeczność w reklamie, ale mamy już wbudowaną obojętność na banery, reklamy, przekazy sprzedażowe. Jest na rynku, tego za dużo. Oczywiście, gdy spotkasz się z reklamą kilkanaście razy, to jest większa szansa, że ten produkt wybierzesz, ale do bloga muszą klienci wejść sami, nie będą prawdopodobnie mieli systematycznego kontaktu z Twoimi reklamami.
O czym powinien być blog firmowy?
Blog firmowy, powinien być zlepkiem wszystkiego co powyżej, oraz znacznie więcej. Blog firmowy, jest tworem zmieszanym z przekazu reklamowego, referencji, produktów, poradników, zachęt i dodatkowej wartości, którą daje tylko Twoja firma.
Zobacz, czego szuka Twój klient i właśnie, tę wartość mu dostarczaj. Nie bój, się wyjść poza utarte ścieżki, bo te utarte już po prostu nie działają. Nie bój się szokować ani kreować otoczenia. Tak, to Twoja firma i Ty, jako osoba prowadząca blog firmowy, musicie kreować świadomość i wiedzę klienta.
Blog firmowy to porady
Sprzedajesz sprzęt ogrodowy? To super, napisz serię 100 artykułów o prowadzeniu ogrodu, pielęgnacji, okresach sadzenia. Napisz, to naprawdę dobrze, publikacje muszą być długie i rzeczowe. Jeśli chcesz pokazać, swoje produkty, pokaż je na zdjęciach w otoczeniu pięknego ogrodu, o którym piszesz.
Ostatecznie, możesz na samym dole przygotować np. zestaw, narzędzi które się przydadzą podczas tej właśnie pielęgnacji. I tu można, dać link do swoich produktów. Ale nie pisz, że najlepsze będą Twoje grabie! Podaj, dokładnie jak powinny takie grabie wyglądać, na co zwrócić uwagę przy zakupie a dopiero na końcu, zaproponuj “zobaczenie”, nie zakup Twojego produktu.
Ułatwiaj codzienne życie
Przygotuj kolejne 100 artykułów o tym co zrobić, by żyło się łatwiej. Sprzedajesz, żelazka parowe? Super, pokaż jak prasować, jak składać szybko ubrania, a może podpowiesz jeszcze jak prać i dbać o swoją odzież. Pisz, o wszystkim dookoła samego żelazka ale nie pisz o żelazku.
Jeśli przez Twoje porady, prasowanie i pranie nie będzie już tak uciążliwe, to na pewno Twój potencjalny klient, będzie mógł rzucić okiem, na nowy produkt w Twojej firmie.
To naprawdę działa! Uwielbiamy, oszczędzać nasz czas bo jest tyle innych rzeczy na głowie. Jeśli pomożesz, mi oszczędzać czas, to i ja się odwdzięczę, przekazaniem Twojej treści dalej. Niech i moi znajomi, mogą skorzystać i ułatwić swoje życie.
Blog firmowy to dyskusja i reakcja
Jeśli, kilkunastu klientów, zgłasza problem związany z Twoim produktem, zareaguj. Napisz, może akurat nie potrafią go obsługiwać we właściwy sposób. A może, podpowiesz im, jak pielęgnować swój produkt by starczył na lata.
Jeśli, piszesz o produkcie, napisz co go wyróżnia, w czym pomoże mi, klientowi w codziennym użytkowaniu. Widzieliście, przekazy reklamowe firm produkujących lodówki? Suche dane techniczne, z których nic nie wynika. Ja nadal nie wiem czemu mam kupić lodówkę firmy X a nie firmy Y. Po prostu, nikt nie chciał usiąść i pomyśleć jak pomóc mi w wyborze.
Blog firmowy daje głos klientowi
Poniekąd dookoła, dyskusji ale zobacz, jaką masz szansę, na pisanie o sprawach interesujących konkretne osoby? Nie tylko, już doradzałeś i zaoszczędziłeś czas klienta, to również świetne miejsce by odpowiadać na najczęstsze pytania. To super kanał do prowadzenia dyskusji Q&A.
Nie tylko zaoszczędzisz pieniądze, na kosztownych call center, ale również przekażesz, najważniejsze odpowiedzi nurtujące Twoich klientów. I to zarówno aktualnych klientów ale również przyszłych.
Blog firmowy buduje zaufanie i prestiż
Na blogu serwuj, tylko najlepsze treści. Te mniej obszerne lub o mniejszym znaczeniu dla klienta, możesz użyć na inne kanały komunikacji. Blog, nie tylko generuje ruch, ale również pozycjonuje naszą stronę w internecie. Potraktuj bloga, jako swojego partnera biznesowego a nie jako zło konieczne.
Ekspert w branży? No przecież, zależy Tobie by być uznawanym za najlepszego partnera z najlepszymi produktami. Ale nie możesz, tu bazować na reklamie. O tym pisałem wcześniej. Bazuj na wiedzy i doświadczeniu, pisz o nowościach istotnych dla klienta. O zmianach branży, nowych trendach i wartościach, o których Twój klient może jeszcze nie wiedzieć.
Ekspert nie sprzedaje, sprzedaż wychodzi, ponieważ Jesteś ekspertem, nigdy na odwrót.
Interesujesz się blogowaniem firmowym, zobacz również:
Jak prowadzić blog firmowy by więcej sprzedawać?