Jak sprzedawać więcej w sklepie internetowym?

No właśnie, co zrobić by nasz sklep internetowy przynosił większy zysk? Ostatnio mieliśmy przyjemność prowadzić doradztwo z zakresu zwiększenia sprzedaży dla jednego klienta w branży ecommerce. Dziś dzielimy się wnioskami.

Daj się odnaleźć

Czy Twój sklep internetowy jest łatwy do odnalezienia? Czy dobrze się pozycjonuje oraz produkty są łatwe do odnalezienia? Na te pytania trzeba znaleźć odpowiedź. Jeśli nigdzie w wyszukiwarce nie ma naszego sklepu a działania SEO wymagają znacznego budżetu trzeba znaleźć inną drogę.

Warto pomyśleć w o organicznym pozycjonowaniu oraz eksponowaniu swojego działania w sieci. Tu gdy pomysł jest sprytny nie będzie wymagany olbrzymi budżet. Warto stać się piratem internetu i robić wszystko lepiej i szybciej niż inni.

Treść & Video Marketing

To dwa podstawowe elementy budowania rozpoznawalności marki w internecie, które nie wymagają milionów na koncie. Wystarczy dobrze pokazać swoją firmę, produkty oraz pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji.

Wystarczy, że produkt przedstawimy w odpowiedni sposób, podpowiemy co wybrać i jak używać. Sprawdź, swoją konkurencję. Zobacz jakie treści publikuje, pomyśl co można zrobić lepiej. I DZIAŁAJ!

Nasz blog czyli Content Marketing

Zacznij od zbudowania blogu lub kilku blogów. Zrób również spis ciekawych stron internetowych piszących o Twojej branży. Przeanalizuj w którym segmencie znajduje się Twój produkt i jak warto go pokazać pokazując wszystkie atrybuty.

Tu możesz zbudować blog w sklepie internetowym lub utworzyć blog niezależny, kierujący do Twojego sklepu internetowego. Np. blog branżowy, opisujący najnowsze produkty i technologie występujące w danej branży.

  • pisz na blogu i pomagaj – czyli tworzenie materiałów poradnikowych. Jak używać produktu, jak produkt funkcjonuje, co jest jego najlepszą zaletą, etc.
  • prowadź szkolenia – to częsta praktyka w skompilowanych branżach. Warto przeprowadzić szkolenia w formie video lub artykułów opisujących ze zdjęciami. Pomyśl, gdzie użytkownicy mogą mieć problem i pomóż im go rozwiązać.
  • pokazuj swoje filmy – dobrym pomysłem jest również prezentacja produktu w formie filmów instruktarzowych. Na swoim blogu oczywiście masz możliwość pokazania swoich filmów.
  • Kieruj użytkownika do produktu – jeśli osoba odziewająca ogląda konkretny produkt, zamieść w treści linki do tego właśnie produktu oraz produktów podobnych.
  • Prezentuj stopniowanie produktów – jeśli masz kilka produktów o podobnym przeznaczeniu ale w różnych cenach, warto stopniować produkty. Np. pokazujesz produkt o którym piszesz, ale wspominasz również, że są też produkty tańsze i droższe. Należy również zaznaczyć, co daje zakup droższego produktu a z czego musimy zrezygnować kupując tańszy.

Vlog – promocja przez video

Obok słowa pisanego, ważny jest również przekaz w formie video. Możemy tu rozwinąć kanał Youtube, ale również naszymi filmami wzbogacić treści pisane na naszym blogu. Z jednej strony tworzymy kontent wizualny, trafiający dla osób, które nie mają czasu czytać z drugiej strony nasze treści pisane pozycjonują produkt z naszego sklepu w Internecie.

Tu podobnie jak w formie pisanej, możemy tworzyć treści poradnikowe, ciekawostki branżowe oraz szkolenia dookoła naszych produktów.

Reklamy płatne

To również ciekawa oferta dla firm. Niestety reklamy płatne mają nie tylko plusy ale również minusy. Warto by prowadzić dobrze łączenie działań organicznych z płatnymi. Najpopularniejszą formą reklamy są reklamy Google oraz reklamy Facebook. Nie będziemy rozwijali, w tym artykule różnic bo o tym napisać można książkę (wiele osób napisało). Skupimy się na podstawowych plusach i minusach tych działań.

Warto inwestować w reklamy bo

  • szybkie działanie – reklama pokazuje się szybko i szybko potrafi przynieść osoby “odwiedzające”
  • dobrze targetowane – reklamę możemy skierować od danej grupy odbiorczej. A mamy tu wiele możliwości, od wieku i płci po kompleksowe dane demograficzne, geograficzne oraz zachowaniowe
  • płacisz za klik – płacisz, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę i przejdzie do twojego sklepu lub produktu
  • budowanie grup – możemy zbudować zaawansowane grupy reklam, wyświetlać je do specjalnych grup społecznych i analizować działanie
  • zaawansowane analizy – reklamy w Google jak i Facebook umożliwiają prowadzenie zaawansowanych analiz skuteczności naszych reklam. Od podstawowej klikalności po analizę konkretnych zakupów

Czasem nie warto płacić za reklamy

  • duże budżety – czasem podstawowy budżet na samo zbadanie działania reklamy może być duży nie mówiąc już o samej dalszej reklamie
  • branże oblegane – koszt za jedno “kliknięcie” może wynieść nawet 50zł, a nie koniecznie przeniesie się to nam na sprzedaż
  • analiza i zmiany – reklam nie odpalamy raz, trzeba je analizować i poprawiać tak by działały dobrze oraz potrzebowały coraz mniejszego budżetu
  • nie płacisz nie zyskujesz – gdy skończy się budżet na reklamę, znika ona z internetu, przestaje działać no i nie zdobywamy sprzedaży. W przeciwieństwie do działań organicznych, które są czasochłonne ale działają non-stop nawet gdy nie płacimy

Reklama vs działania organiczne

Mini podsumowanie, kiedy warto wybrać reklamę a czemu działania organiczne jak blog i vlog.

  • reklama działa natychmiastowo
  • blog lub vlog potrzebuje czasu na zwiększenie zasięgu
  • reklama wymaga dużego budżetu
  • prowadzenie bloga lub vloga jest tańsze
  • reklama może zbudować sprzedaż tu i teraz
  • blog lub vlog zacznie przynosić zyski w przyszłości
  • blog i vlog możesz prowadzić samemu
  • do prowadzenia reklam on-line wymagana jest zaawansowana wiedza

Potrzebujesz nowej strony internetowej albo bloga? A może potrzebujesz osoby, która zajmie się współpracą z agencją WEB’ową? W obu przypadkach pomożemy w realizacji Twoich celów. Zapraszamy do kontaktu

Dołącz do newslettera dla Blogera

Chcesz otrzymywać porady jak Blogować? Zapisz się do naszego newslettera.

Jeszcze chwilka

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera

No comments yet

  1. […] Jak sprzedawać więcej w sklepie internetowym? […]

Leave a Reply