fbpx

Jak sprzedawać więcej w sklepie internetowym?

No właśnie, co zrobić by nasz sklep internetowy przynosił większy zysk? Ostatnio mieliśmy przyjemność prowadzić doradztwo z zakresu zwiększenia sprzedaży dla jednego klienta w branży ecommerce. Dziś dzielimy się wnioskami.

Daj się odnaleźć

Czy Twój sklep internetowy jest łatwy do odnalezienia? Czy dobrze się pozycjonuje oraz produkty są łatwe do odnalezienia? Na te pytania trzeba znaleźć odpowiedź. Jeśli nigdzie w wyszukiwarce nie ma naszego sklepu a działania SEO wymagają znacznego budżetu trzeba znaleźć inną drogę.

Warto pomyśleć w o organicznym pozycjonowaniu oraz eksponowaniu swojego działania w sieci. Tu gdy pomysł jest sprytny nie będzie wymagany olbrzymi budżet. Warto stać się piratem internetu i robić wszystko lepiej i szybciej niż inni.

Ale by odnieść sukces, trzeba wszystko robić nie tylko lepiej ale również działać mądrze. Nie wydawać milionów na budżet marketingowy, szczególnie gdy tych milionów nie mamy. Pożyczanie pieniędzy na reklamę w internecie, to nie jest dobra strategia rozwoju.

Dobrym pomysłem, jest korzystanie z pozycjonowania organicznego (w sposób naturalny), np. poprzez prowadzenie bloga sklepu online. Tu mamy, szansę budować strategię, która zacznie działać po 12mc, ale będzie działać dalej i mocniej (oraz bez dużych nakładów na reklamę).

Treść pisana & Video Marketing

To dwa podstawowe elementy budowania rozpoznawalności marki w internecie, które nie wymagają milionów na koncie. Wystarczy dobrze pokazać swoją firmę, produkty oraz pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji.

Wystarczy, że produkt przedstawimy w odpowiedni sposób, podpowiemy co wybrać i jak używać. Sprawdź, swoją konkurencję. Zobacz jakie treści publikuje, pomyśl co można zrobić lepiej. I DZIAŁAJ!

Nasz blog czyli Content Marketing

Zacznij od zbudowania blogu lub kilku blogów. Zrób również spis ciekawych stron internetowych piszących o Twojej branży. Przeanalizuj w którym segmencie znajduje się Twój produkt i jak warto go pokazać pokazując wszystkie atrybuty.

Tu możesz zbudować blog w sklepie internetowym lub utworzyć blog niezależny, kierujący do Twojego sklepu internetowego. Np. blog branżowy, opisujący najnowsze produkty i technologie występujące w danej branży.

  • pisz na blogu i pomagaj – czyli tworzenie materiałów poradnikowych. Jak używać produktu, jak produkt funkcjonuje, co jest jego najlepszą zaletą, etc.
  • prowadź szkolenia – to częsta praktyka w skompilowanych branżach. Warto przeprowadzić szkolenia w formie video lub artykułów opisujących ze zdjęciami. Pomyśl, gdzie użytkownicy mogą mieć problem i pomóż im go rozwiązać.
  • pokazuj swoje filmy – dobrym pomysłem jest również prezentacja produktu w formie filmów instruktarzowych. Na swoim blogu oczywiście masz możliwość pokazania swoich filmów.
  • Kieruj użytkownika do produktu – jeśli osoba odziewająca ogląda konkretny produkt, zamieść w treści linki do tego właśnie produktu oraz produktów podobnych.
  • Prezentuj stopniowanie produktów – jeśli masz kilka produktów o podobnym przeznaczeniu ale w różnych cenach, warto stopniować produkty. Np. pokazujesz produkt o którym piszesz, ale wspominasz również, że są też produkty tańsze i droższe. Należy również zaznaczyć, co daje zakup droższego produktu a z czego musimy zrezygnować kupując tańszy.

Blogi firmowe oraz Content Marketing, nadal jest w czołówce kanałów generujących zaufanie i sprzedaż. Co ciekawe, jego popularność wciąż rośnie i nie widać, jak się potoczy dalej Content Marketing w nadchodzących latach.

W naszym ostatnim ebook’u zebraliśmy, wiele statystyk dotyczących trendów w 2020 roku. Wielu marketerów inwestuje coraz więcej w Content Marketing i blogi.

Nasz ebook może być przydatny podczas planowania działań marketingowych oraz analizy trendów w 2020. W ebooku, zebraliśmy najnowsze statystyki dotyczące aktualnych trendów w internetowym marketingu treści. Dane w prosty sposób pokazują co wybierają Marketerzy i jakie trendy są istotne w budowaniu strategii treści pisanej. (Oto nasz ebook: “75 trenrów Blogosfery i Content Marketingu“)

Vlog & Video Marketing – promocja przez filmy

Obok słowa pisanego, ważny jest również przekaz w formie video. Możemy tu rozwinąć kanał Youtube, ale również naszymi filmami wzbogacić treści pisane na naszym blogu. Z jednej strony tworzymy kontent wizualny, trafiający dla osób, które nie mają czasu czytać z drugiej strony nasze treści pisane pozycjonują produkt z naszego sklepu w Internecie.

Tu podobnie jak w formie pisanej, możemy tworzyć treści poradnikowe, ciekawostki branżowe oraz szkolenia dookoła naszych produktów.

W roku 2020 marketing Video, będzie prawdopodobnie jedną z najpopularniejszych strategii marketingowych. W kolejnych latach, ta przewaga będzie jeszcze bardziej rosła a Video Content stanie się “must have”, dla każdej poważnej firmy. Nie, tylko pozytywnie wpływa na odbiór marki ale jednocześnie, jest prosty w odbiorze i działa świetnie na wyobraźnię.

Sprzedajesz obuwie? To nakręć krótkie 15-20 sekundowe unboxingi swoich butów. Jeśli masz osobę w firmie, lub samemu czujesz się na siłach, możesz nawet poopowiadać o butach z oferty. Niby, tak nie wiele a jednak, tego typu działania mogą stać się “wyznacznikiem Twojej marki”.

Obuwie, to oczywiście jest przykład, tak na prawdę może to być działanie dla sklepu z niemal każdej branży. Ważne, jest generowanie zainteresowania oraz zwiększenie konwersji, dzięki nowym mediom.

Reklamy płatne

To również ciekawa oferta dla firm. Niestety reklamy płatne mają nie tylko plusy ale również minusy. Warto by prowadzić dobrze łączenie działań organicznych z płatnymi. Najpopularniejszą formą reklamy są reklamy Google oraz reklamy Facebook. Nie będziemy rozwijali, w tym artykule różnic bo o tym napisać można książkę (wiele osób napisało). Skupimy się na podstawowych plusach i minusach tych działań.

Reklamy płatne, generują jednak dość duże koszty stałe. Przy małym sklepie, możemy promować 1-2 produkty. Przy dużych sklepach, tych produktów mogą być tysiące. Zapytaj, się właścicieli dużych sklepów internetowych ile wydają na reklamę produktów.

Na pewno, chętnie by zamienili tę formę reklamy na coś tańszego i lepiej działającego. Dodatkowym, problemem jest fakt, że gdy tylko przestaniemy płacić za reklamę nagle nasz ruch może spaść niemal do zera. Tego typu działania, są dobre przy promocjach i ofertach specjalnych. Na dłuższą metę warto pomyśleć o stworzeniu innych kanałów generujących ruch w sposób organiczny.

Warto inwestować w reklamę internetową…

  • szybkie działanie – reklama pokazuje się szybko i szybko potrafi przynieść osoby “odwiedzające”
  • dobrze targetowane – reklamę możemy skierować od danej grupy odbiorczej. A mamy tu wiele możliwości, od wieku i płci po kompleksowe dane demograficzne, geograficzne oraz zachowaniowe
  • płacisz za klik – płacisz, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę i przejdzie do twojego sklepu lub produktu
  • budowanie grup – możemy zbudować zaawansowane grupy reklam, wyświetlać je do specjalnych grup społecznych i analizować działanie
  • zaawansowane analizy – reklamy w Google jak i Facebook umożliwiają prowadzenie zaawansowanych analiz skuteczności naszych reklam. Od podstawowej klikalności po analizę konkretnych zakupów

A czasem nie warto płacić za reklamy

  • duże budżety – czasem podstawowy budżet na samo zbadanie działania reklamy może być duży nie mówiąc już o samej dalszej reklamie
  • branże oblegane – koszt za jedno “kliknięcie” może wynieść nawet 50zł, a nie koniecznie przeniesie się to nam na sprzedaż
  • analiza i zmiany – reklam nie odpalamy raz, trzeba je analizować i poprawiać tak by działały dobrze oraz potrzebowały coraz mniejszego budżetu
  • nie płacisz nie zyskujesz – gdy skończy się budżet na reklamę, znika ona z internetu, przestaje działać no i nie zdobywamy sprzedaży. W przeciwieństwie do działań organicznych, które są czasochłonne ale działają non-stop nawet gdy nie płacimy

Reklama vs działania organiczne

Mini podsumowanie, kiedy warto wybrać reklamę a czemu działania organiczne jak blog i vlog.

  • reklama działa natychmiastowo
  • blog lub vlog potrzebuje czasu na zwiększenie zasięgu
  • reklama wymaga dużego budżetu
  • prowadzenie bloga lub vloga jest tańsze
  • reklama może zbudować sprzedaż tu i teraz
  • blog lub vlog zacznie przynosić zyski w przyszłości
  • blog i vlog możesz prowadzić samemu
  • do prowadzenia reklam on-line wymagana jest zaawansowana wiedza

Potrzebujesz nowej strony internetowej albo bloga? A może potrzebujesz osoby, która zajmie się współpracą z agencją WEB’ową? W obu przypadkach pomożemy w realizacji Twoich celów. Zapraszamy do kontaktu

.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.