fbpx

Nawet Microsoft zaczyna sprzedawać inaczej – sklep internetowy dla małych firm

Po pandemii COVID-19 sprzedaż zmieni swoje oblicze. Nawet tacy giganci jak Microsoft, przenoszą w 100% sprzedaż do internetu. Czy Twoja firma jest gotowa na rewolucję e-handlu?

Mircosoft zamyka sklepy fizyczne i przenosi się do internetu na dobre

Czy wiesz, że Microsoft zdecydował się zamknąć wszystkie swoje sklepy fizyczne na świecie? Na ten cel zostało przeznaczone, aż 450mln$. Wszystkie działania sprzedaży oraz wsparcia klienta, zostały przeniesione do sieci.

Takie działania wymusił kryzys związany z COVID-19. Ale firma nie tylko zdecydowała o permanentnym zamknięciu placówek. Również postawiła w 100% na nowe medium jakim jest internet. Teraz produkty fizyczne, w prosty i przyjemny sposób zakupisz on-line.

To samo dotyczy wsparcia po-sprzedażowego oraz pomocy w usuwaniu usterek. Okazuje, się że firma Microsoft, dostarczając swoje rozwiązania on-line, może nie tylko robić to lepiej ale taniej i skuteczniej.

Wydawało by się, że branżą IT już od dawna zawładnęła internetem. Ale nawet tak duże marki jak Microsoft, dopiero w 2020 zdecydowały się na zamknięcie placówek lokalnych. To już pewne, cały sposób sprzedaży zmienia się raz na zawsze. Nowe realia dają duże możliwości, dla tych firm, które zadbają o informatyzację.

Czy Twoja firma może zaryzykować i nie działać sprawnie w internecie? Już chyba nie, ma ku temu szans. Musisz być on-line a ecommerce, może być dobrym początkiem przenoszenia sprzedaży.

Realia nowego rynku – firmy budują sklepy internetowe

Zatrzymanie handlu w środowisku fizycznym, zamknięte sklepy i centra handlowe. Ryzyko zarażenia się wirusem oraz ograniczony ruch na drogach.

To tylko część zmian jakie następują dziś globalnie. Firmy zaczynają również tworzyć nowe kanały sprzedaży on-line. Ten trend, nie tylko dotyczy sezonu 2020, to trend na najbliższą przyszłość.

Raz na zawsze zmieniły się procesy zakupowe. Dziś niemal wszystkie produkty, możemy zamówić przez internet. Rośnie również zaufanie do tego kanału sprzedaży. Jest on nie tylko bezpieczniejszy ale przede wszystkim wygodniejszy.

Dziś zamawiasz, a za 2-3 dni robocze, towar ląduje u Ciebie. Koszt wysyłki, również stracił na znaczeniu. Jeśli wybierasz, się na zakupy do centrum wydasz pieniądze na benzynę, parking oraz zmarnujesz czas. Kupowanie on-line stało się coraz popularniejsze.

Mini sklepy internetowe dla micro firm

Założenie sklepu internetowego nie jest już wiedzą tajemną. Z nowoczesnych rozwiązań, mogą czerpać micro przedsiębiorstwa, chcące rozpocząć sprzedaż on-line.

Jeśli posiadasz mało produktów, dobrym rozwiązaniem będzie instalacja systemu WooCommerce, wraz z platformą WordPress. Dzięki takiemu połączeniu, otrzymasz swobodę prowadzenia strony internetowej wraz ze sklepem on-line.

Ten system sprzedaży, idealnie sprawdzi się w firmach do 100 produktów. Jego wdrożenie jest proste oraz dość tanie, w porównaniu do dedykowanych systemów. Jest to również jeden z popularniejszych silników ecommerce w internecie.

Mały sklep pozwoli nam zaprezentować ofertę, przedstawić jej właściwości oraz prowadzić sprzedaż bez zbędnych kosztów. Koniec z płaceniem za powierzchnię sklepową. Utrzymanie sklepu on-line, to kilkaset złotych miesięcznie.

Sprzedawaj więcej dzięki internetowi

Sklepy internetowe pozwalają nam generować sprzedaż w szybki i prosty sposób. Każda, sprzedaż nie wymaga od nas, żadnych działań. Wszystko dzieje się w systemie e-commerce.

My musimy tylko spakować i wysłać towar do klienta. A gdy sprzedajemy produkty wirtualne (np. do pobrania), to i w tym procesie cała automatyka pozwoli, na sprzedaż bez dochodzenia do sklepu.

Decydując się założyć własny e-sklep dobrą praktyką jest dokładne zaplanowanie całego procesu sprzedażowego. Od sposobu prezentacji produktu, aż po finalizację zakupu. W dzisiejszych czasach, e-sklepy stają się coraz popularniejsze. To jednak, oznacza, że coraz więcej naszej konkurencji, również chce lub już wdrożyło sprzedaż on-line.

By nie zostać z tyłu, działaj już dziś i buduj swój sklep internetowy zgodnie z nowymi trendami. [Potrzebujesz sklep oparty o WooCommerce, napisz do nas]

O co warto zadbać w mini sklepie

Oczywiście elementów tak istotnych w sklepach internetowych jest wiele. Opiszemy tu tylko najważniejsze działania, które warto wprowadzić jeszcze przed wystartowaniem z naszym sklepem.

Wybierz metody płatności

Wybierz rodzaje płatności, jakich chcesz używać w sklepie. Można skorzystać z większości systemów płatności on-line, w Twoim sklepie WooCommerce. Jeszcze przed uruchomieniem sprzedaży, warto pomyśleć jak możesz ułatwić klientom zakup produktów.

Przygotuj strategię promocji

Promocja łączy się ze sprzedażą. Warto już na samym początku, zaplanować i wdrożyć strategię marketingową i sprzedażową. Potem pozostaje nam nadzorowanie działań i sprawdzanie, czy działania te przynoszą oczekiwane efekty.

Dobra strategia jest budowana w oparciu o już istniejące kanały promocyjne, ale również posiada plan na przyszłość w oparciu o kanały, których jeszcze nie wykorzystujemy.

Często, nasze początkowe założenia są błędne i musimy dokonywać korekt sposobu działania. To normalne, ale bez planu i narzędzi analitycznych będzie trudne do skontrolowania.

Zaplanuj budżet marketingowy

Gdy mamy strategię musimy mieć do niej zaplanowany budżet. Na początku, warto rozdzielić budżet po równo na różne działania on-line. Potem, na bazie statystyk i sprzedaży eliminować te kanały, które nie działają.

Dobrym pomysłem jest również analizowanie kosztów poniesionych na konkretne działania oraz kosztu uzyskania jednego klienta (jednej sprzedaży). Gdy mamy drogie produkty (i odpowiednie marże), koszt sprzedaży może być dużo wyższy, niż przy sprzedaży tanich mało marżowych produktów.

Dobrze opisz produkty

Zadbaj o świetne opisy Twoich produktów. Opisy, które będą nie tylko rzeczowe ale również pomogą w podjęciu decyzji przez klientów. Nie warto kopiować standardowych opisów, gdyż negatywnie wpłynie to na nasze pozycjonowanie.

Często sprzedaż od porażki różni się dobrze przygotowaną ofertą. Nie tylko same opisy, ale również wizualne pokazanie produktu czy sam proces składania zamówienia. Zobacz, jak wygląda Twój sklep internetowy i czy oferta przemawia do potencjalnego klienta?

Działaj w Social Mediach

Promocja w Social Mediach, to istotny element nie tylko sprzedaży ale również budowania zaufania do naszej marki. Nie możemy zapominać, że takie platformy jak Facebook, Instagram a nawet LinkedIn, to dobre miejsce do pozyskiwania klientów.

Już w momencie planowania działań i wydatków marketingowych, pomyśl w jaki sposób będziesz reklamować się w Social Mediach.

Zobacz również, Twoja firma widoczna w internecie – jak być on-line?

Leave a Reply