fbpx

O Facebook Ads wie chyba wszystko – wywiad z Natalią Charzyńską

Wywiad z Natalią Charzyńską, specjalistką od marketingu i reklamy nie tylko na facebooku. Gdy potrzebujesz optymalnej reklamy lub konkretnej strategii marketingowej, Natalia pędzi Tobie na pomoc. Jak, wygląda praca w reklamach i social mediach, co dobry specjalista wiedzieć powinien.

Cześć Natalio, to jak to z Tobą jest? Blogujesz, podcastujesz, działasz w Social Mediach jak określisz swoją osobę w cyfrowym świecie?

Trudno powiedzieć. Nie określam siebie jako kogoś, kto “porusza się w cyfrowym świecie”. Po prostu staram się dzielić wiedzą, a internet jest najprostszym sposobem, by to robić. W myśl optymalnego rozłożenia swojego czasu najpierw tworzę tekst, a później robię z niego podcast a ostatnio też film na YouTube. Dzięki temu docieram do różnych grup odbiorców.

Nie każdy lubi czytać długie teksty, a są one z kolei przydatne ludziom, którzy na szybko szukają jakichś informacji i nie mają czasu, by obejrzeć 15-minutowy film, czy przesłuchać podcast. Facebookowe grupy traktuję jako świetny sposób na interakcję z ludźmi, którzy interesują się tym, co ja, czyli reklamą na Facebooku. Dodatkowo mogę im pomóc w trudnym temacie, jednocześnie ucząc się nowych rzeczy.

Co ciebie motywuje do działania? Twoja szybka piątka motywatorów?

Nie wiem, czy posiadam aż 5 motywatorów. Na ogół wystarczają mi 3:

  • chęć robienia kreatywnych rzeczy
  • chęć rozwoju
  • chęć pomocy innym

5 lat i 600 projektów, kiedy sypiasz?

Te 600 projektów to kampanie utworzone w systemie Facebook Ads. Jest to więc coś zupełnie innego, niż rozbudowane marketingowe projekty dla klientów :). Dla jednego klienta potrafię zrobić 5-10 kampanii dziennie, jeżeli tego sytuacja wymaga i nie zajmują mi one specjalnie dużo czasu per sztuka.

Jeżeli wie się, co się robi, to jest to dość schematyczne działanie. Dużo ważniejsza w performance marketingu jest optymalizacja a to niewiele osób potrafi. Z tego powodu nie narzekam na brak klientów do konsultacji, czy audytów :).

Szklanka jest w połowie pełna czy pusta?

Zależy od dnia. Raz pełna, raz pusta. Życie nie jest czarno-białe, więc trochę bez sensu byłoby je widzieć ciągle w jasnych lub ciągle w ciemnych barwach.

Skąd pomysł na bloga i podcasty? Czy to wyszło naturalnie, czy działasz zgodnie z zaplanowanym schematem?

Pomysł narodził się już z 3 lata temu. Moim głównym celem była pomoc innym robić lepszy marketing internetowy. Dodatkowo blog i podcast to świetny sposób na naukę nowych rzeczy. Zawsze staram się wybierać temat, który poszerzy moją wiedzę, a nie tylko ją skondensuje w strawną formę.

Aby nie dać się ponieść lenistwu staram się ułożyć w sobie plan na dany tydzień. Zazwyczaj udaje mi się go dotrzymać, ale jeśli okaże się, że jakieś zadanie jest zbyt czasochłonne to nie rozpaczam, tylko kończę je w dłuższym czasie, niż przewidziałam.

Czy blogowanie wpłynęło u Ciebie na sukces oraz budowę personal brandu?

Trudno powiedzieć. Główną rolę w moim personal brandingu odgrywa działalność na grupach na Facebooku. Bycie pomocnym pokazuje wiedzę w praktyce. Natomiast blog pełni funkcję wspomagającą.

Gdy już ktoś zainteresuje się mną jako specjalistą, to może zapoznać się z blogiem i to umacnia mój wizerunek eksperta od Facebook Ads. Zdarzają się też osoby, które zamawiają audyt czy konsultację, bo przeczytały mój artykuł.

Z jakimi problemami przychodzą do Ciebie klienci?

Głównie z trudnościami z optymalizacją reklam. Ostatnio zgłasza się też coraz więcej osób, które nigdy nie robiły określonego typu reklam i chcą się poduczyć. Bardzo chwalę sobie współprace z innymi specjalistami od robienia reklam – to budujące, że zdają sobie sprawę, że warto nieustannie zwiększać swoje umiejętności.

Wciąż zaskakuje mnie, że ponad połowa moich klientów to właśnie osoby z tej samej branży. Nie widzą jednak we mnie konkurencji, bo bardzo ograniczam liczbę klientów, którym fizycznie robię reklamy. Obecnie skupiam się na doradztwie.

Jak wygląda praca w Social Mediach?

Praca jak każda inna :). Stricte w social media nie pracuję od ponad 2 lat. Skupiam się wyłącznie na reklamach na Facebooku i doradztwie marketingowym. Bo musimy pamiętać, że reklama nie istnieje bez dobrego marketingu.

Jakie plany na przyszłość?

Planuję oprzeć swoją działalność na kursach i ebookach dotyczących reklam na Facebooku. Myślę, że na rynku nie ma do tej pory materiałów, które przeznaczone byłyby dla osób bardziej zaawansowanych. Niemal każdy potrafi napisać, jak technicznie utworzyć pierwszą kampanię, ale mało kto potrafi odpowiedzieć “co dalej?”.

W dalszym ciągu udzielam też konsultacji i audytów. Bardzo lubię rozmawiać z klientami – ich doświadczenia również mnie bardzo rozwijają.

Blog, podcast i kanał na YouTube zostaną ze mną pewnie jeszcze na długo. Fajnie jest dzielić się wiedzą w sposób niezależny i swobodny.

Więcej na blogu Natalii: https://charzynska.pl

Leave a Reply