Strona internetowa jako element kreowania marki – jak pojawić się w internecie i zwiększyć sprzedaż oraz prowadzić dialog z klientami?
Czy zastanawiacie się, czemu produkty firmy Apple tak szybko się rozchodzą podczas premiery? Gdy fani stoją godzinami pod zamkniętym sklepem, by móc zakupić jako pierwsi jeden z nowych produktów? To właśnie marka, której wartość pozwala na sprzedaż produktów w wygórowanych cenach, a chętnych nie brakuje.
Atutem Ferrari jest ręczne składanie całego auta. Płacisz premium, ale za złożonym samochodem stoi wielu wyspecjalizowanych pracowników, którzy złożą twój model w całość.
Zarówno auto marki Ferrari i Skoda na początku linii produkcyjnej jest niczym więcej, aniżeli składem części. Wartością jest myśl techniczna, osiągi oraz sposób montażu i unikalność auta.
Czy Twoja strona powinna być brzydka, nie użyteczna lub funkcjonalna?
Proszę nie traktuj swojej strony, jak szybkiego do zrobienia przedsięwzięcia. Strona internetowa to jeden z Twoich głównych atutów, to wizytówka, która pokazuje co robisz, co sprzedajesz, kim jesteś. Bo każda marka ma osobowość, a jej ważnym elementem jest oczywiście strona internetowa.
Jeśli, klient pisze, że potrzebuje prostą stronę i ma być ona najtańsza, odsyłamy klienta na Allegro gdzie pewno znajdzie się, student który przygotuje stronę za 1500zł. Fakt, może taka strona powstanie, ale jaka to będzie wizytówka, dla zamawiającego?
75% konsumentów przyznaje, że ocenia wiarygodność firmy na podstawie projektu jej witryny internetowej
Już na samym starcie, pokazuje, że nie przywiązuje on uwagi do swojej marki. Osobiście, nie kupimy od takiego klienta towaru, nie zdobędzie on również naszego zaufania.
Buduj markę, przemyśl stronę, stwórz spójny komunikat
Zachęcamy do pochylenia się nad tematem budowy własnej marki. Stworzeniem odpowiedniego logotypu, misji firmy ale również zaprojektowania formy komunikacji z otoczeniem.
Czy wiesz, co twoja firma chce powiedzieć? Jakie wartości są dla Was kluczowe i co wyróżnia waszą ofertę na tle konkurencji?
Zadbaj o wszystkie szczegóły by tworzyć wyjątkowe doznania dla klienta, tak by gdy następnym razem pojawił się Twój nowych produkt w sklepach, już w nocy ustawiały się po niego kolejki.
To nie jest proste, ale odpowiednie logo, kolorystyka i przygotowanie strony internetowej jest dobrym początkiem do budowy silnej, rzetelnej i ciekawej marki.
Strona internetowa jako element kreowania marki – zaplanuj stronę firmową już dziś
Jeszcze przed podjęciem decyzji o budowie nowej strony jest czas na jej zaplanowanie. Dzięki dobrze określonym celom i jasnym założeniom, będzie łatwiej zbudować stronę, która odniesie sukces.
Co zaplanować:
- Określ grupę docelową, do której strona ma być przygotowana?
- Jakie wartości i treści ma przedstawiać?
- Czy będzie stroną informacyjną czy sprzedażową? A może, chcesz połączyć te funkcje, jak to zrobić?
- Co sprawi, że klient będzie zainteresowany Twoją ofertą?
- Co ma wyróżnić Twoją stronę, wśród konkurencji?
- Jaka technologia ma być użyta?
- Jak często planujesz robić rebranding strony?
To tylko kilka podstawowych pytań, na które trzeba sobie odpowiedzieć jeszcze przed samym projektowaniem nowej strony. Nie mówiąc, że sam proces projektu, poprawek, wdrożenia i uruchomienia, to kolejne kilkaset roboczogodzin.
Czy Twoja firma posiada już stronę internetową dla biznesu? Jeśli nie to na pewno tracicie na kontakcie z klientem, możliwościom sprzedażowym oraz nie promujecie się optymalnie w internecie. Strona firmowa pozwala w odpowiedni sposób zaprezentować ofertę, zbudować zaufanie oraz nawiązać dialog z klientami.
Życzymy cierpliwości i udanego procesu wdrożenia nowej strony. Oby wszystko się udało przeprowadzić bezproblemowo, a sam proces by nie trwał roku lub więcej.
Strona www firmowa to dopiero początek działań on-line
Strona to pierwszy krok do zaistnienia w internecie. Warto również prezentować swoją ofertę w przeglądarkach internetowych, marketplace oraz w mediach społecznościowych. Oczywiście, bez odpowiednio przygotowanego planu działania Twój start będzie bardzo utrudniony.
Ale już od dawna, firmy nie mogą “nie być” w internecie. Jeśli klient nie może znaleźć informacji o firmie, kontaktu lub wsparcia, nie zaufa produktowi “znikąd”. A czy Ty budujesz swoją obecność w internecie? Jak reklamujesz i promujesz swój biznes on-line?
Dobrze jest pojawić się w odpowiednich Social Mediach. Prowadzenie działań w mediach społecznościowych to aktualnie podstawa reklamy i promocji dla firm. Jeśli twój przekaz ma być jeszcze większy, rozważ działania reklamowe na Facebook’u oraz Google Ads.