Brak produktów w koszyku.
Tylko dla reklamodawców – strategia małych blogerów

Czy wiesz jak współpracować z blogerami, co się sprawdza a co zupełnie nie działa? Jak wydasz, swój budżet oraz jak budować szerokie zasięgi dbając o SEO swojego biznesu. Mini, poradnik dla reklamodawców szukających dobrej formy reklamy.
Jak wydasz budżet?
Wszystko zależy, jak dużym budżetem operujemy. Gdy gospodarka, ma czasowy przestój, nasz budżet reklamowy nie musi być wieli by uzyskać dobrą reklamę. Tak, samo wygląda sprawa, planowania go na kolejne miesiące czy lata, nie musisz bazować na mega drogiej reklamie by odnieść sukces.
Podpowiadam, jak współpracować z blogerami, by przy ograniczonym budżecie, stworzyć duży feedback a jednocześnie zapewnić sobie zaplecze SEO, na przyszłość.
Duży nie zawsze lepszy
Duże zasięgi, to nie jest złoty środek. Jeśli pracujesz nad budżetem i planujesz, swoje posunięcia on-line wiesz, już pewno że sam duży zasięg nie musi gwarantować sukcesu. Bloger czy YouTuber, może mieć 200-300 tyś odbiorców, którzy nie koniecznie będą chcieli zakupić produkt.
Gdy chcesz pracować z największymi, musisz mieć solidne zaplecze finansowe. Dziś stawki typu 50tyś złotych, za post sponsorowany lub lokowanie produktu w filmie na YT, to normalne stawki u najlepszych. Pisząc, do dużego z propozycją reklamową, nie masz pewności, że dostaniesz odpowiedź, a tym bardziej, że dogadacie się z konkretną promocją.
Potem wydajesz spory budżet i czekasz, na to co się wydarzy. Oczywiście, może sprzedaż kilka – kilkanaście sztuk produktów (czasem więcej, przy dużo wyższych budżetach). Dostaniesz, jeden link zwrotny i targetujesz się wśród odbiorców danego blogera… na bardzo krótko. Był post, pach jest już w zapomnieniu. Pozostaje ci 1-2 linki zwrotne ale na jak długo? Dogadaliście się na rok? Na dwa lata? Super, a co potem… rachunek zapłacony, za krótkotrwały efekt.
Strategia Małych Blogerów
Oto zupełnie inna strategia, która pozwoli zdobyć działania marketingowe w mniejszej liczbie “stałych odbiorców” ale za to będzie działać na dużo dłuższy czas. Nie szukaj największych, wybierz blogerów z 5-15 strony google, z najciekawszej dla Ciebie tematyki.
Sprzedajesz kosmetyki? Wyślij, blogerkom swoje najnowsze produkty do domu. Napisz, że prosisz o przetestowanie i wydanie opinii. Blogerki, będą na pewno zadowolone, że mimo wciąż małej grupy odbiorców, otrzymają coś za darmo. Będą, przy tym naturalne i jeśli produkt, jest dobry właśnie rozpoczęła się Wasza długoletnia współpraca.
Tekst się spodobał? link, do strony jest aktywny (i pewno taki pozostanie na lata), możesz wciąż podsyłać nowe produkty, a twój budżet wcale nie będzie specjalnie nadszarpnięty. Wręcz, przeciwnie małymi krokami, budujesz sobie rzeszę blogerów, którzy będą dobrze kojarzyli Twoje produkty. W przyszłości, gdy blogerzy zyskają duże zasięgi, będą chętniej z Wami współpracowali.
Ilu blogerów wybrać?
Jeśli, chcemy wywołać duży szum w internecie, warto zainwestować czas na współpracę, z jak największą liczbą blogerów. Inwestycja w 100 blogów, to gwarancja dotarcia do bardzo szerokiej i zróżnicowanej, grupy odbiorców. To również, potencjalna wartość na nadchodzące lata i owocną współpracę.
Oczywiście, planowanie budżetu i działań, powinno być oparte, na wcześniejszym badaniu rynku, doboru odpowiednich blogów i ich autorów oraz planowanie całego projektu od A do Z. Od wybrania, przez przesłanie produktu, po zebranie opinii i współpracy przy publikacjach.
Im, bardziej pomożesz blogerowi, tym lepiej wydasz swój budżet. Oczywiście, cała akcja powinna być prowadzona w odpowiednim czasie a publikacje, mogą pojawiać się nie jednego dnia, a powinny być rozłożone na dłuższy okres.
Dla kogo to działanie?
Praktycznie, dla każdej branży. Nawet, jeśli jesteś dealerem BMW, to nie musisz od razu dać blogerom na własność samochodu. Możesz, za to sprezentować gadżety firmowe i zaprosić blogerów na event lub wynająć im za darmo samochód testowy na 1-2 tygodnie.
Tu naprawdę, ogranicza nas tylko wyobraźnia w jaki sposób zaplanujemy nasze działanie reklamowe. Drogi plannerze budżetów reklamowych i marketingowych. Daj, znać czy ta podpowiedź, się u Ciebie sprawdzi. A jeśli, nie wiesz jak zaplanować i przeprowadzić udaną akcję z blogerami, zapraszamy do kontaktu.