Brak produktów w koszyku.
Wpływ COVID-19 na blogosferę

Wiele osób wysyła maile, z zapytaniem jak mają się blogi podczas pandemii koronawirusa? Czy COVID-19 coś zmienił i jak wpłynęło to na nasz biznes oraz biznes innych blogerów. Oto co musisz wiedzieć o blogach podczas Pandemii.
Wielu z was pyta czy założenie bloga jest teraz dobrym pomysłem ze względu na wpływ koronawirusa. Mnóstwo ludzi zosatło dotknięte obniżkami płac lub gorzej – stratą pracy – z powodu globalnej pandemii.
Wszyscy możemy zauważyć, co dzieje się w internecie. COVID-19 miał zarówno pozytywny jak i negatywny wpływ na Polską i światową blogosferę. Ale przejdźmy do rzeczy, co się zmieniło i czy nadal warto zostać blogerem?
Zmniejszenie wydatków na reklamy
To pierwsze, co zauważyliśmy. Zmieniły się wydatki na reklamy. Wiele firm zamroziło, swoje akcje marketingowe, w tym również zmniejszyli swoją widoczność na blogach. Z jednej, strony spadki wydatków na reklamę w niektórych branżach, sięgają nawet 90% to w innych wręcz przeciwnie skoczyły do góry (np. branża nauki i rozwoju osobistego czy chociażby branża gier).
Z jednej strony możesz, teraz zastanawiać się, czy zarobisz na reklamie. Z drugiej, widzimy zmiany w zachowaniu użytkowników. Zmiany na lepsze, nie tylko dla blogerów ale również youtuberów, podcasterów czy instagramerów.
Oczywiście, zmniejszenie wydatków na reklamę, z jednej strony jest utrudnieniem dla mniej popularnych blogerów. Z drugiej, strony widzimy, wzrost zainteresowana blogami jako mediami reklamowymi. Dziś, jest dużo łatwiej zdobyć klienta posiadając prężnie rozwijany blog.
Wszystko, zależy od naszego zaangażowania i branży. Kryzys, musi się skończyć prędzej, czy później co jednocześnie, wpłynie na większe nakłady na reklamę, w branżach najbardziej doschniętych recesją. Tu np. spora szansa, dla blogerów związanych z turystyką. Bo branża, będzie musiała bardzo szybko odzyskać zaufanie klientów oraz rozpocząć nagłą sprzedaż. To również, oznacza znacznie większe nakłady na reklamę.
Zmiany w zachowaniu konsumentów
Ograniczenia, spowodowane pandemią zmieniły zachowanie konsumentów. Zakupy przez internet, przeżywają nową młodość, to również szansa dla Ciebie, jeśli chcesz sprzedawać produkty on-line. Dziś, bez wychodzenia z domu możemy kupić praktycznie wszystko.
Oczywiście, zmiany również doschnęły wiele branż w negatywny sposób. Gdy nie możemy iść do restauracji czy kawiarni, klubów fintess, kina czy centrum handlowego (to ma się zmienić).
Zupełnie stanęła branża turystyczna. To oczywiście, może być szansą na otworzenie super biznesu w przyszłości. Teraz, masz czas na pisanie o turystyce, by później podróżując rozwijać swój biznes dookoła turystyczny.
Wzrost zainteresowania kursami on-line
Tak jest, kursy on-line to może być szansa, na rozwój Twojego biznesu w internecie. Aktualnie, notuje się znaczny wzrost wydatków i popularności wszelkich kursów internetowych. Wszyscy mamy więcej czasu, więc czemu nie zainwestować we własny rozwój.
Może warto rozważyć stworzenie nowego bloga oferującego Twoje kursy on-line? Oczywiście, nie musisz mieć w tym momencie wiedzy jak te kursy, zrobić i zaimplementować. Warto jednak, wiedzieć o czym będzie kurs, do kogo skierowany i jakie wartości zaoferujesz kupującym.
Chcemy uczyć się siedząc na kanapie. Większość, wiedzy możemy przenieść do sieci i czerpać, zyski z ich sprzedaży. Spadek, kosztów zbudowania platform e-learningowych, w połączeniu z dostępem do szerokiego grona zainteresowanych, otwiera wiele możliwości na blogosferze. Dziś posiadanie, kursu on-line nie jest niczym “skomplikowanym”.
Nowe e-media coraz popularniejsze
Pandemia, skierowała nas do internetu. Dostawcy zanotowali w pierwszych tygodniach w samej Polsce, wzrost korzystania z internetu o blisko 40%. Dziś w internecie spędzamy, dużo więcej czasu nie tylko pracując zdalnie, ale również ucząc się, robiąc zakupy, odpoczywając przy filmach i dużo więcej.
Eksiążki, to już standard ale coraz popularniejszy – duży wzrost popularności książek w formie cyfrowej. Zakupy szybkie, i możemy czytać w przeciągu kilku chwil. A jeśli rośnie rynek publikacji digital, również rośnie sprzedaż profesjonalnych czytników, jak np. kindle.
Na popularności zyskują podcasty, które stają się coraz modniejsze. Jeszcze 2-3 lata temu, była to nisza. W Polsce, szczególnie patrząc na brak zainteresowania reklamodawcami tym medium. Teraz podcasterzy, mają dużo silniejszą pozycję i coraz więcej firm decyduje się na reklamowanie, podczas podcastu.
Youtube bez wychodzenia z domu. Coraz więcej znajdziemy filmów, wkraczających mocno w nasze życie. Przykładem, mogą być zajęcia fitness on-line, gdzie nasi instruktorzy albo za pomocą filmów YT lub poprzez live na facebooku prowadzą ćwiczenia grupowe, tyle, że każdy z nas może ćwiczyć z domu.
Wirtualne spotkania on-line, czyli platformy, do video-konferencji zyskały nowe życie. Zoom, Skype i wiele innych nowych serwisów, oferuje różnego typu usługi związane ze spotkaniami video. Dziś, rozmowy biznesowe w tym rozmowy o pracę, przeprowadzamy on-line. Fizyczne, przyjechanie do klienta, może być utrudnione lub wręcz nie możliwe (np. wizyty międzynarodowe). Ludzie, zaczynają przyzwyczajać się do “wirtualnych spotnań”, które stają się normą w tych dziwnych czasach.
Zobacz, ile możliwych blogów możesz postawić w nawiązaniu do nowych mediów. Blog + Video? Ten, pomysł stosuje wielu blogerów. Ale jak na razie, to właśnie blog łączy wszystkie Twoje kanały komunikacji w spójną całość.
Usługi on-line, tu obserwujemy największy wzrost
Pandemia COVID-19, wpłynęła pozytywnie, na wzrost sprzedaży wszystkich usług dostępnych on-line. Do fryzjera w ten sposób nie pójdziemy, ale już wszelkie prace związane z komputerami, doradztwo biznesowe a nawet podatkowe, spokojnie działa w sieci.
Jeśli umiesz, przenieść swoje usługi do internetu, to warto rozważyć zbudowanie strony marki, zaoferować usługi, rozwijać poradniki w formie bloga a nawet otworzyć, swój własny podcast czy kanał YouTube.
Wymyśl, jakiej usługi wirtualnej, potrzebujesz a już na pewno, jest ona dostępna. My, w Szkole Blogera, również widzimy coraz większe zainteresowanie blogami internetowymi, kreującymi markę osobistą i sprzedaż usług oraz produktów wirtualnych (szkolenia, ebooki, poradniki, grafikę, etc.).
Od pracownika na etacie do freelancera
Coraz więcej osób, traci pracę. Jednocześnie, coraz więcej osób dzięki tej zmianie, rozpoczyna swoje życie na nowo jako freelancer. Znaczenie zawodu wolnego, będzie rosło wraz z ograniczeniami finansów firmowych.
Prace często wychodzą wraz z zapotrzebowaniem na zewnątrz. Ograniczenie, wydatków na duże zespoły pracowników, ustępuje miejsca opłatom za wykonane zadanie. Tu również, widzimy dużo pozytywnego ruchu w blogosferze. Coraz więcej, specjalistów buduje swoje marki osobiste, by zdobyć dostęp do najlepszych klientów, ze swojej branży. I tu oczywiście, nie bez znaczenia zdają się być blogi osobiste oraz blogi firmowe. Nie tylko, możemy pokazać siebie w internecie w sposób uporządkowany i powtarzalny, ale również budujemy swoją wizytówkę na lata.
Blogi firmowe – wzrost znaczenia
Coraz więcej firm, uzmysłowiło sobie, że bez istnienia w internecie w czasach ograniczenia, możliwości swobodnego poruszania się internet odgrywa kluczową rolę w zdobyciu klienta. To jednoznacznie, wpłynęło na wzrost zainteresowania firmową stroną blogosfery.
Jak podaje 61% marketerów na świecie, blog jest ich najważniejszym kanałem reklamowym.
Oznacza, to że blogi firmowe, zmieniły sposób komunikowania się oraz sprzedaży produktów i usług. Jednocześnie, znacznie spadła rola informacji prasowych, na rzecz “unikalnych treści”. To oznacza, że będziemy otrzymywali coraz lepsze treści w internecie.
Strona firmowa, pełni coraz ważniejszy element biznesowej układanki. Nie tylko, musi być widoczna dla klienta, ale musi oferować odpowiednie treści i przekaz.
Podsumowanie dla przyszłego blogera
Czas pandemii koronawirusa, to świetny moment by rozwinąć swoją wiedzę i kompetencje o prowadzenie bloga, dotyczącego naszego zawodu, pasji czy oferty. Znajomość, zagadnień blogosfery to nie tylko, możliwość rozwinięcia swojego biznesu ale również możliwość zdobycia nowej wiedzy, jaką jest wiedza z zarządzania blogiem.
Coraz większe znaczenie, zdobywa marka osobista, która staje się jednym z najlepiej działających narzędzi sprzedażowych. Dziś, nie zadajemy pytania czy warto być widocznym 0n-line, dziś zadajemy pytanie, Czemu Jeszcze Nie Jesteś On-line?
Oczywiście, zacznij od planowania z głową i zbudowania strategi, działania w internecie. Tylko, dobrze prowadzony blog, stanie się prawdziwym biznesem on-line. Planuj, pisz, działaj!
Zobacz również, coś o ecommerce: