Brak produktów w koszyku.
Zbiór najlepszych mini porad dla blogera

Oto dwadzieścia krótkich porad, które pomogą w prowadzeniu bloga. Zebraliśmy różne informacje, dotyczące nowych trentów w blogowaniu. Zobacz, jak pisać jeszcze lepsze blogi i zyskiwać więcej odwiedzin.
1. Zadaj sobie pytanie, jaką wartość, możesz przynieść światu za pośrednictwem swojego bloga
Pisanie bloga to świetna zabawa, dobrze gdy treści na nim pomagają innym. To podstawowa wartość, każdego bloga który odniósł sukces. Jeśli piszesz, o rzeczach mało interesujących i nie dających pewnej wartości dodanej, nie ma szansy na dużą liczbę odwiedzin na Twoim blogu.
Kluczową rzeczą, aby zyskać popularność w swojej niszy blogowej, jest posiadanie bardzo wysokiej jakości treści. Musisz mieć własną perspektywę, tego jak blog ma wyglądać i działać na odwiedzających.
Pomyśl co masz do zaoferowania – co czyni cię wyjątkowym. Co masz do zaoferowania światu? Gdy już poznasz tę wartość, możesz dostarczać wysokiej jakości treści i produkty swoim odbiorcom.
Google i inne wyszukiwarki internetowe zawsze szukają najlepszej treści dla konkretnego zapytania. Świetnie, jeśli taką treść oferuje Twój blog.
Podobnie jest z mediami społecznościowymi, świetna treść jest udostępniana. Dziś tylko dobry content oraz informacje tworzą szansę na zaistnienie on-line. Lepiej jest dać coś naprawdę przydatnego odbiorcom!
2. Dowiedz się, co naprawdę wyróżnia Cię spośród innych blogerów w Twojej niszy
Im szybciej dowiesz się, co Cię wyróżnia, tym szybciej odniesiesz sukces w blogowaniu. Wiele osób ma tendencję do odczuwania przytłoczenia konkurencją, która już istnieje. Chodzi więc o to, aby pamiętać, co czyni nas wyjątkowymi i jakie są nasze tajemne moce.
Nie ma dwóch idealnych blogów. Każdy bloger, tworzy inne treści oraz w inny sposób je prezentuje. Elementem, który odróżnia znanych blogerów od tych przeciętnych jest niepowtarzalność i oryginalność.
Pomysł i wyróżnik, który działa dla innego blogera w 99% nie zadziała dla ciebie.
Oczywiście, nie Masz działać przeciwko swoim wartością. Masz, zaplanować i stworzyć Swoją markę osobistą czy bloga, który będzie ciekawym miejscem do odwiedzenia.
Nie bazuj na innych blogerach… doprowadź do tego by to Oni, chcieli robić takie rzeczy jak Ty. Gdy odetniemy się od najbliższej konkurencji, i znajdziemy swój kierunek szybciej utworzymy magiczną regułę sukcesu. Dla każdego jest ona inna.
3. Twoje pierwsze posty na blogu nie będą idealne, ale musisz od czegoś zacząć
Pierwsze 100 postów, może nie być idealne. Ale z każdym kolejnym artykułem Będziesz pisać coraz lepsze i wartościowe treści. Nie zniechęcaj się pierwszymi porażkami. Pisanie trzebra trenować, tak by stało się nawykiem. By nasze myśli, po pewnym czasie mogły się przelewać w sposób naturalny i łatwy.
Aby zostać wybitnym muzykiem, trzeba trenować latami… tak samo jest z pisaniem na blogu.
Pamiętaj, że swoje stare artykuły możesz zawsze poprawić. Dodatkowo, poprawianie i rozwijanie starych treści, punktuje dla nich w wyszukiwarkach. Potraktuj, pierwsze artykuły jako szkołę blogowania. Im, dalej znajdujesz się na drodze blogera, tym lepsze publikacje powstaną.
Nawet najlepszy, światowej sławy muzyk kiedyś zaczynał od zera. Tak samo jest z pisaniem. Musi minąć wiele czasu, nim staniemy się wirtuozem klawiatury. Ale im szybciej się przełamiesz i zaczniesz pisać, tym szybciej dojdziesz do wymarzonego miejsca.
4. Pisz posty ponadczasowe, aby odnieść sukces
Najbardziej wartościowe, są treści bez daty przedawnienia. Takie artykuły będą pracowały dla naszego bloga, przez nadchodzące lata. Post, ma największą popularność po około 2 latach, od swojej premiery.
Niech Twoje artykuły będą aktualne nawet za kilka lat. W ten sposób buduje się dobrą pozycję w wyszukiwarkach oraz sukces bloga.
Warto starsze posty odświeżać co pewien czas. Ale nikogo nie będzie interesowała tematyka sprzed dwóch lat, jeśli nie jest już istotna. Prasa lokalna, jest przykładem medium z postami o dużej popularności ale o krótkim okresie przydatności.
Czy pamiętasz jaka była pogoda w 20 marca 2017 roku? Jeśli nie jesteś historykiem, piszącym pracy doktoranckiej o zmianach pogodowych to na pewno nie będziesz zaglądać do zakurzonych archiwów prognoz pogody.
5. Zadaj sobie pytanie, co możesz zrobić dla swoich czytelników, czego nie może zrobić ktoś inny
Gdy już znasz Swój wyróżnik, warto pomyśleć o wartości, którą tylko ty możesz dać czytelnikom. Mowa tu nie tylko o treści ale może to dotyczyć również sposobu jej prezentacji, ciekawych indywidualnych porad czy innych unikalnych rozwiązań.
Dobrym sposobem może być zapytanie swoich czytelników, czemu trafili na naszego bloga i co jeszcze możemy dla nich zrobić. Możesz również zapytać, czego im brakuje na innych blogach tematycznych.
Przykładem może być Google, które oferuje wyszukiwarkę internetową, dającą najcelniejsze wyniki wyszukiwania. To jest wartość, której jak na razie nie oferuje żadna inna wyszukiwarka. Dzięki niej Google jest światowym liderem.
6. Nie ma idealnego momentu na założenie bloga, ale trzeba to zrobić
Musisz tylko zacząć. To tak, jakbyś decydował się na dziecko – tak naprawdę nigdy nie będziesz wiedzieć, że jesteś gotowy na dziecko. I nigdy nie będziesz wiedzieć, że jesteś gotowy, aby założyć swojego bloga lub cokolwiek innego. Trzeba się jednak zdecydować i zrobić to.
Nie ma lepszego momentu jak teraz. Nigdy ten moment nie będzie lepszy. W najgorszym wypadku, się nie uda, ale im szybciej zacenisz prowadzić bloga tym szybciej, może się on stać ważnym elementem Twojego życia.
Wszelkiego typu tłumaczenia, nie założę bo nie wiem jak, boje się pisać, nie wiem czy blog się spodoba, są tak na prawdę naszym mechanizmem obrończym. Człowiek, boi się wszystkiego czego nie zna i znajduje wszelkie dostępne wymówki by tego nie robić.
7. Przestań planować i spędzać godziny na zastanawianiu się, jak założyć bloga. Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to zacząć już dziś i ulepszać bloga w miarę upływu czasu
Nie ma rzeczy idealnych. Tak samo jest z blogowaniem, nie ma blogów idealnych. Najlepszym sposobem jest zacząć prowadzenie bloga teraz, a w późniejszym czasie ulepszać go i poprawiać.
Im, szybciej Założysz bloga, tym szybciej będzie on dostępny w internecie. Budowanie idealnego bloga, można odłożyć na później. Na samym początku, możesz zacząć z darmowym szablonem ale interesującymi treściami. Wraz ze wzrostem liczby czytelników i doświadczenia, będzie czas na zaplanowanie nowego wyglądu i zmieniania bloga na lepszy.
Po prostu zacznij. Przestań planować, przestań o tym myśleć. Po prostu zacznij. Twój blog nie musi być idealny. To może być najgorsza strona internetowa na świecie – ale rozpoczęcie jest najlepszym krokiem, jaki możesz zrobić.
Większą wartość ma zaczęcie czegoś nawet w prostej i podstawowej funkcjonalności, niż samo planowanie najlepszego bloga na świecie. Im więcej osób, będzie odwiedzało bloga tym szybciej poznamy ich zachowania. Dzięki tej wiedzy stworzymy coś jeszcze lepszego.
Każdego dnia możesz poświęcić 20-30minut na ulepszenie swojego nowego bloga. Po roku, będzie on już naprawdę dużo ciekawszy niż na początku. Ale oprócz tego, będziemy już mieli roczne doświadczenie oraz pewną liczbę stałych czytelników.
8. Zacznij od bardzo małych, osiągalnych celów. Podejmuj kroki, które pomogą Ci z czasem nabrać rozpędu
Zacznij od zbudowania bloga. Załóż sobie, bardzo małe cele, które możesz zrealizować. Pracuj ciężko i stawiaj przed sobą nowe cele. Wiele osób ponosi klęskę, zaczynając od ustalania celów nie możliwych do zrealizowania.
Często duże cele, są dla nas nieosiągalne. W danym momencie brakuje nam wiedzy, zaplecza, znajomości czy pieniędzy by zrealizować ambitne cele. Na realizację dużych przyjdzie jeszcze czas. Poświęć codziennie 10 minut, na zaplanowanie kolejnych mini kroków, które przybliżą Cię do realizacji największych celów za jakiś czas.
9. Wyjdź w świat i buduj prawdziwe relacje z ludźmi w swojej branży
Zobacz jak dotrzeć do swoich czytelników oraz potencjalnych partnerów biznesowych. Z samego siedzenia i czekania, nie może wyniknąć nic pozytywnego. Przełam swój strach i poszukaj partnerów, którzy mogą Tobie pomóc w uzyskaniu wymarzonej pozycji blogera.
Warto poszukiwać nowych wyzwań oraz rozwiązań naszych problemów. Nie masz wielu użytkowników? Jeśli tak, to znajdź miejsca, gdzie są Twoi czytelnicy. Może to być uczestniczenie w jakimś evencie. Wykorzystuj różne kanały promocji by zbudować dużą liczbę odbiorców.
Nie możesz, również zapomnieć by utrzymywać kontakt, z innymi specjalistami z Twojej branży. Wiele osób, na pewno podzieli się swoimi doświadczeniami i pomoże w rozwiązaniu wielu problemów. Może się okazać, że w tym momencie, robisz coś źle, bo branża oczekuje czegoś innego. Może to co piszesz, nie jest w tym momencie interesujące. A może następuje właśnie zmiana w branży, co może wymagać od Ciebie szybkiego działania.
10. Korzystaj z wpisów gościnnych
Gościnne wpisy specjalistów, są również dobrym pomysłem na budowanie swojego wizerunku oraz sposobem na zdobycie ciekawych treści. Prowadząc bloga o danej tematyce, pomyśl kto ma produkty lub usługi, które mogą się spodobać lub zainteresować Twoich odbiorców.
Poszukaj eksperta z danej tematyki i zaproś go do napisania obszernego artykułu lub udzielenia ciekawego wywiadu. Może to poskutkować nie tylko nowymi znajomościami, ale również może zdobyć większy zasięg niż zwykle. Taki ekspert, na pewno pochwali się tym, że napisał u Ciebie artykuł.
11. Nie przejmuj się wynikami, które osiągasz we wczesnych dniach, skup się na tworzeniu nawyków, które zapewnią Ci sukces na dłuższą metę
Dobre nawyki w blogowaniu są bardzo istotne! Warto zaplanować takie działania, które są dla nas możliwe do zrealizowania a jednocześnie, pozwalają na budowę świetnego bloga.
Pomyśl o tym, co chcesz zbudować na swoim blogu. Zacznij od tego, jak ma wyglądać Twój typowy dzień. Jak chcesz spędzić czas? Gdy już to zrobisz i zdecydujesz, na którym niszowym temacie się koncentrujesz, kluczem jest to, że każda praca (szczególnie blogowanie) zawiera kilka powtarzających się czynności, które musisz wykonać.
Ustal sobie ile artykułów tygodniowo chcesz opublikować. Zaplanuj że będzie to jakaś realna liczba, np. 2 lub 3 artykuły tygodniowo. Potem, twórz te artykuły w zaplanowanych dniach. Wszystkie inne czynności, mogą nie zmieścić się w Twoim kalendarzu, ale artykuły muszą wyjść w zaplanowanym czasie.
Takie, działanie nie tylko przybliży Ciebie do sukcesu ale również pozwoli zbudować więź czytelników. Twój blog będzie naprawdę duży, po kilku latach regularnego pisania. Warto również planować, pisanie treści “dodatkowych”, publikowanych co jakiś czas jako dodatek, do standardowych zaplanowanych treści.
Im zdobędziemy większe doświadczenie, tym łatwiej będzie nam stawiać przed sobą kolejne wyzwania do realizacji.
Zobacz jakie inne nawyki, warto jeszcze wdrożyć do naszego życia i pracy nad blogiem. Dzięki ich utrzymaniu zyskamy szybszą drogę do osiągnięcia założonych celów oraz zdobycia uznania wśród naszych czytelników.