Spore zmiany na rynku podcastów biznesowych w USA, a wszystko za sprawą giganta Spotify. Podcasty to nie tak bardzo opłacalna inwestycja, jakiej się spodziewano. Zwolnienia w Spotify mogą oznaczać kłopoty dla branży podcastów.
Rynek podcastów zmienia się, a największe firmy jak Apple czy Spotify muszę przemyśleć swoje inwestycje.
Inwestycja w podcasty warta ponad miliard dolarów nie zwróciła się tak dobrze, jak Spotify zakładał
Boom na korporacyjne podcasty może się skończyć. Spotify ogłosiło, że zwolni około 600 pracowników, czyli 6% swojej siły roboczej. Zmiany te mogą oznaczać zwrot w strategii firmy w zakresie podcastów.
Podobnie jak większość innych dużych firm technologicznych dokonujących cięć, Spotify jako główną przyczynę podało zbyt ambitny pandemiczny wzrost.
Chociaż zwolnienia nie dotyczą konkretnie pracowników Spotify zajmujących się podcastami, są sygnałem, że firma spowalnia swoje plany dotyczące podcastów. Na początku tego miesiąca Bloomberg poinformował, że Spotify zamroziło swój amerykański budżet na nowe podcasty. Firma nie przedłużyła również umowy na wyłączność z Brené Brown, a w październiku wycofała z platformy 11 oryginalnych podcastów.
Ogólnie rzecz biorąc, rok 2022 po prostu nie był najlepszy do mówienia do mikrofonu. Według danych opracowanych przez Chartr, liczba nowych programów stworzonych w zeszłym roku spadła o 80% w stosunku do roku 2020.

Nagrywamy podcasty w Krakowie
Trendy podcastowe na lata 2023-2025
Podcasty biznesowe przeżywają kryzys, ale podcasty amatorskie wciąż rosną. Mieszkańcy Ameryki Północnej i Europy Północnej są najpopularniejszymi słuchaczami podcastów.
Grupa wiekowa 18 do 24 lat ma najwyższy wskaźnik słuchalności wynoszący ponad 65% w 2022 roku. Kolejna pod względem wielkości grupa wiekowa to 25 do 34 lat.
Stany Zjednoczone prowadzą na świecie w słuchalności podcastów we wszystkich kategoriach. W 2021 roku co miesiąc 117,8 mln osób w Stanach Zjednoczonych słuchała podcastów.
Wzrost popularności podcastów niszowych
Podczas gdy programy głównego nurtu są nadal popularne, podcasty niszowe zyskują na popularności. Dzięki zwiększonej dostępności narzędzi i platform do produkcji podcastów, twórcom podcastów coraz łatwiej jest tworzyć angażujące treści.
Wraz z rosnącą popularnością podcastów zmienia się sposób, w jaki ludzie konsumują treści podcastów. W miarę dojrzewania branży słuchacze nie są już zadowoleni z jednej platformy, która oferuje ograniczony wybór. Chcą więcej treści i platform oraz są gotowi za to zapłacić.